Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی در مدارس: یک مطالعة کیفی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 66

چکیده

ارزشیابی, فرایند منظم و منسجمی برای مشخص کردن میزان پیشرفت دانش آموزان در مسیر رسیدن به هدف های آموزشی و پرورشی است. هدف پژوهش حاضر, مطالعة استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی در مدارس بود. روش پژوهش کیفی بود که با رویکرد نظریة داده بنیاد انجام شده است. گردآوری داده ها به روش های متعددی مانند مصاحبه و بررسی اسنادانجام شد. صاحب نظران, مدیران و متخصصان حوزة ارزشیابی و تربیت بدنی مدارس جامعة آماری پژوهش را تشکیل دادند. با توجه به استفاده از روش داده بنیاد و انجام مصاحبه برای گردآوری داده ها, نمونه گیری به صورت نظری و با استفاده از روش قضاوتی انجام شد. هم زمان با گردآوری داده ها, کار تحلیل آن ها طی سه مرحلة کدگذاری باز, محوری و انتخابی با به کارگیری نسخه ی 2/5 نرم افزاراطلس تی. آیانجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی تأثیر مثبتی بر روند اجرای درس تربیت بدنی در مدارس دارد و بازتاب گسترده ای را نیز در جامعه ایجاد می کند؛ اما دستیابی به تمام پیامدهای مثبت این طرح درگرو فراهم کردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تسلیمی، زهرا، و بابوئی، حسین. (1397). استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی در مدارس: یک مطالعة کیفی. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(14 )، 45-66. SID. https://sid.ir/paper/252125/fa

    Vancouver: کپی

    تسلیمی زهرا، بابوئی حسین. استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی در مدارس: یک مطالعة کیفی. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1397؛6(14 ):45-66. Available from: https://sid.ir/paper/252125/fa

    IEEE: کپی

    زهرا تسلیمی، و حسین بابوئی، “استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی در مدارس: یک مطالعة کیفی،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 6، no. 14 ، pp. 45–66، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا