مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ابعاد مسوولیت اجتماعی سازمان و اعتماد مصرف کننده بر شهرت سازمان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 82

چکیده

 امروزه به دلیل تاثیری که سازمان ها بر جامعه و زیستگاه خود می گذارند, مسوولیت اجتماعی سازمان ها اهمیت ویژه ای یافته و به عنوان یک متغیر تعیین کننده در تصمیم گیری ها مد نظر عموم مردم, سازمانها و دولت ها قرار می گیرد. در این تحقیق رابطه بین مسوولیت اجتماعی سازمان ها و اعتماد مصرف کننده و شهرت سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. ابعاد مسوولیت اجتماعی بر مبنای مدل کارول (مسوولیت پذیری اقتصادی, مسوولیت پذیری قانونی, مسوولیت پذیری اخلاقی, مسوولیت پذیری خیرخواهانه یا اختیاری) و اعتماد مصرف کننده بر اساس الگوی مایر (اعتماد به تخصص, اعتماد به یکپارچگی, اعتماد به خیرخواهی اجتماعی) در نظر گرفته شده و تاثیر آنها بر شهرت سازمان بررسی شده است. مطابق نتایج به دست آمده ابعاد مسوولیت اجتماعی با اعتماد مصرف کننده رابطه معناداری داشته و اعتماد مصرف کننده نیز با شهرت سازمان ارتباط معناداری دارد. همچنین تاثیر اقدامات مسوولیت اجتماعی سازمان ها بر فرهنگ و مشروعیت سازمان به عنوان واسطه اثر بر شهرت سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    راه چمنی، احمد، و کاووسی، کامیار. (1394). تاثیر ابعاد مسوولیت اجتماعی سازمان و اعتماد مصرف کننده بر شهرت سازمان. راهبردهای بازرگانی، 22 (دوره جدید)(5)، 69-82. SID. https://sid.ir/paper/252988/fa

    Vancouver: کپی

    راه چمنی احمد، کاووسی کامیار. تاثیر ابعاد مسوولیت اجتماعی سازمان و اعتماد مصرف کننده بر شهرت سازمان. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(5):69-82. Available from: https://sid.ir/paper/252988/fa

    IEEE: کپی

    احمد راه چمنی، و کامیار کاووسی، “تاثیر ابعاد مسوولیت اجتماعی سازمان و اعتماد مصرف کننده بر شهرت سازمان،” راهبردهای بازرگانی، vol. 22 (دوره جدید)، no. 5، pp. 69–82، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button