مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلسازی عوامل بروز رفتار غیرکارکردی مشتریان نمایندگی های شرکت های خودروسازی ایران-خودرو و سایپا در کلانشهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 92

چکیده

 شواهد مبتنی بر ادبیات پژوهش نشان می دهد مشتریان در طی فرایند مبادله, به شیوه ای مطلوب و کارکردی رفتار می کنند, اما گاهی, مشتریان رفتارهای غیرکارکردی از خود بروز می دهند و به این ترتیب مشکلاتی را برای سازمان ها, کارکنان و حتی دیگر مشتریان به وجود می آورند. رفتار غیر کارکردی مشتریان متاثر از عوامل مختلفی است. با توجه به نقش و اهمیت مشتری در بقای سازمان, مدیران نیازمند درک اهمیت این عوامل هستند. . از آنجا که مطالعات معدودی این جنبه از رفتار مشتریان را مورد توجه قرار داده اند, در نتیجه هدف تحقیق حاضر, سنجش میزان تاثیر عوامل موثر بر بروز رفتارهای غیرکارکردی مشتریان است. نمونه آماری تحقیق, مشتریان نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت های خودروسازی (ایران خودرو و سایپا) در کلانشهر اهواز است. داده های گردآوری شده از 385 پرسشنامه قابل بررسی با کمک روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون های آماری نشان داد, هر سه عامل شناسایی شده شامل آشفتگی فضای ارائه خدمات, نارضایتی از خدمات و خصوصیت اشکال تراشی بر بروز رفتار غیرکارکردی مشتری به طور مستقیم تأثیر گذار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نداف، مهدی، نخیلی کوتی، شهناز، و محمودی، ادریس. (1397). مدلسازی عوامل بروز رفتار غیرکارکردی مشتریان نمایندگی های شرکت های خودروسازی ایران-خودرو و سایپا در کلانشهر اهواز. راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(12 )، 77-92. SID. https://sid.ir/paper/252991/fa

    Vancouver: کپی

    نداف مهدی، نخیلی کوتی شهناز، محمودی ادریس. مدلسازی عوامل بروز رفتار غیرکارکردی مشتریان نمایندگی های شرکت های خودروسازی ایران-خودرو و سایپا در کلانشهر اهواز. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(12 ):77-92. Available from: https://sid.ir/paper/252991/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نداف، شهناز نخیلی کوتی، و ادریس محمودی، “مدلسازی عوامل بروز رفتار غیرکارکردی مشتریان نمایندگی های شرکت های خودروسازی ایران-خودرو و سایپا در کلانشهر اهواز،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 12 ، pp. 77–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252991/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button