مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خصوصیات تایر در خودروهای تاکسی درون شهری بر سطح مواجهه با ارتعاش تمام بدن رانندگان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: رانندگان تاکسی به طور مکرر با ارتعاش تمام بدن مواجهه دارند که موجب کمردرد, اختلالات گوارشی می گردد. به دلیل وابستگی این نوع ارتعاش از وضعیت اجزاء خودرو, این مطالعه باهدف تاثیر مشخصه های تایر بر کاهش مقدار ارتعاش وارده بر تمام بدن راننده تاکسی پژو 405 انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه تجربی, درحالی که میزان باد لاستیک, دور موتور, شیب جاده, تعداد سرنشین, سرعت خودرو, نوع فنرها و کمک فنرها ثابت می باشد, مقدار مشخصه های ارتعاش تمام مطابق با استاندارد ISO2631-1 در هر یک از حالت های: لاستیک بدون تیوب ثابت و سیال درون آن متغیر (هوای معمولی یا گاز نیتروژن) و همچنین نوع باد لاستیک ثابت و وضعیت وجود تیوب متغیر (تیوب دار یا بدون تیوب) در جاده آسفالت اندازه گیری و محاسبه گردید. سپس تاثیر تغییرات با استفاده از آزمون آماری مناسب بررسی گردید.یافته ها: بعد از جایگزینی نیتروژن به جای هوای معمولی و لاستیک بدون تیوپ به جای تیوب دار, میانگین شتاب rms در محور (Z محور غالب), شتاب rms معادل 8 ساعته (8) A و فاکتور قله کاهش یافت (P<0.05). همچنین میانگین مقدار A (8) از ناحیه خطرات بهداشتی (m/s2<0.9) به ناحیه احتیاط (m/s2 0.9-0.45) کاهش یافت و مقدار آن (m/s2 0.8) می باشد.نتیجه گیری: مقدار ارتعاش وارده بر تمام بدن راننده تاکسی پژو 405 به وضعیت وجود تیوب و نوع باد لاستیک حساس می باشد و می توانیم با تغییر این مشخصه های تایر, میزان ارتعاش تمام بدن را به کمتر از حد بالای خطرات بهداشتی (m/s2 0.9) کاهش دهیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درخشان جزری، میلاد، منظم اسماعیل پور، محمدرضا، و حسینی، سیدمصطفی. (1394). خصوصیات تایر در خودروهای تاکسی درون شهری بر سطح مواجهه با ارتعاش تمام بدن رانندگان. مهندسی بهداشت حرفه ای، 2(4)، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/253433/fa

    Vancouver: کپی

    درخشان جزری میلاد، منظم اسماعیل پور محمدرضا، حسینی سیدمصطفی. خصوصیات تایر در خودروهای تاکسی درون شهری بر سطح مواجهه با ارتعاش تمام بدن رانندگان. مهندسی بهداشت حرفه ای[Internet]. 1394؛2(4):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/253433/fa

    IEEE: کپی

    میلاد درخشان جزری، محمدرضا منظم اسماعیل پور، و سیدمصطفی حسینی، “خصوصیات تایر در خودروهای تاکسی درون شهری بر سطح مواجهه با ارتعاش تمام بدن رانندگان،” مهندسی بهداشت حرفه ای، vol. 2، no. 4، pp. 35–43، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button