مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شیوه آموزشی مبتنی بر بحث گروهی بر ارتقاء رفتارهای بهداشتی دوران عادت ماهیانه دختران نوجوان ساکن مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 سابقه و هدف: مشکلات مربوط به عادت ماهیانه یکی از علل عمده ناخوشی در زنان است. بحث گروهی یک روش پژوهشی است که گروه کوچکی از مشارکت کنندگان به منظور گردآوری اطلاعات به بحث درباره یک موضوع خاص می پردازند. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش از طریق بحث گروهی بر رفتارهای بهداشتی دوران عادت ماهیانه دختران نوجوان انجام گرفت.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه مداخله ای نیمه تجربی (یک گروهی) می باشد, که بر روی دختران 19-12 سال ساکن مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران انجام شد. در این مطالعه کلیه افراد واجد شرایط (61 نفر) وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل دو قسمت خصوصیات دموگرافیک و سوالات عملکرد در خصوص بهداشت بلوغ جسمی (دوران عادت ماهیانه) بود که قبل و یک ماه پس از مداخله تکمیل گردید. مداخله آموزشی در طی 3 ماه انجام گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری کولموگروف-اسمیرنوف و آزمون تی زوجی از طریق نرم افزار SPSS-16 تحلیل شدند.یافته ها: پس از مداخله آموزشی در مقایسه با قبل از آن میانگین نمره عملکرد از 12.11±4.43 به 16.50±2.79 افزایش یافت که این میزان تغییر از لحاظ آماری معنی دار بود (p<0.001).نتیجه گیری: مداخله آموزشی از طریق بحث گروهی تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد افراد مورد مطالعه در خصوص بهداشت بلوغ جسمی داشت, لذا استفاده از این روش در آموزش مسائل مربوط به دوران بلوغ دختران نوجوان پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرزادی، شایسته، دشمن گیر، پریناز، محمودی، حسن، نیک سادات، نگین، تقدیسی، محمدحسین، و شجاعی زاده، داوود. (1393). تاثیر شیوه آموزشی مبتنی بر بحث گروهی بر ارتقاء رفتارهای بهداشتی دوران عادت ماهیانه دختران نوجوان ساکن مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران. آموزش و سلامت جامعه، 1(4)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/253620/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزادی شایسته، دشمن گیر پریناز، محمودی حسن، نیک سادات نگین، تقدیسی محمدحسین، شجاعی زاده داوود. تاثیر شیوه آموزشی مبتنی بر بحث گروهی بر ارتقاء رفتارهای بهداشتی دوران عادت ماهیانه دختران نوجوان ساکن مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1393؛1(4):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/253620/fa

    IEEE: کپی

    شایسته شیرزادی، پریناز دشمن گیر، حسن محمودی، نگین نیک سادات، محمدحسین تقدیسی، و داوود شجاعی زاده، “تاثیر شیوه آموزشی مبتنی بر بحث گروهی بر ارتقاء رفتارهای بهداشتی دوران عادت ماهیانه دختران نوجوان ساکن مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 1، no. 4، pp. 1–10، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253620/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button