مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی مهارت های ارتباطی بر اساس جو روانی– اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 136

چکیده

 زمینه و هدف: محیط آموزشگاه و مدرسه از جمله مکان هایی است که نیازمند حضور فعال دانش آموزان در فعالیت های تحصیلی است. هدف مطالعه حاضر, پیش بینی مهارت های ارتباطی بر اساس جو روانی اجتماعی کلاس درس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره متوسطه بود.مواد و روش: مطالعه به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان دوره دوم متوسطه منطقه چهار شهر تهران در سال 1394 بودند. با استفاده از نمونه گیری خوشه ای, تعداد 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه اضطراب اجتماعی, مهارت های ارتباطی و مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس بودند. داده ها با کمک ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار SPSS- 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که ابعاد اضطراب اجتماعی به صورت معناداری در سطح معناداری 0.01 مهارت های ارتباطی را در دانشجویان پیش بینی نمود (P<0.01, 34.290= (209, 3) F). ارزش ضریب همبستگی های چندگانه (R2) برابر با 0.33 است. این یافته بدان معنا است که ورود ابعاد جو روانی اجتماعی کلاس به معادله پیش بینی, باعث شده تا 61.6 درصد از واریانس آن تبیین شود.نتیجه گیری: مطالعه نشان داد که جو روانی-اجتماعی کلاس درس و اضطراب اجتماعی می تواند مهارت های ارتباطی را پیش بینی کند. از بین ابعاد اضطراب اجتماعی ترس از ارزیابی منفی و اندوه در موقعیت های عمومی, مهارت های ارتباطی را در دانش آموزان مقطع متوسطه پیش بینی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع المشیری، مریم، و صابر، سوسن. (1396). پیش بینی مهارت های ارتباطی بر اساس جو روانی– اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره متوسطه. سلامت اجتماعی، 4(2 )، 127-136. SID. https://sid.ir/paper/253835/fa

    Vancouver: کپی

    زارع المشیری مریم، صابر سوسن. پیش بینی مهارت های ارتباطی بر اساس جو روانی– اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره متوسطه. سلامت اجتماعی[Internet]. 1396؛4(2 ):127-136. Available from: https://sid.ir/paper/253835/fa

    IEEE: کپی

    مریم زارع المشیری، و سوسن صابر، “پیش بینی مهارت های ارتباطی بر اساس جو روانی– اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره متوسطه،” سلامت اجتماعی، vol. 4، no. 2 ، pp. 127–136، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253835/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button