مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان دختر متوسطه شهر ساری

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 158

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد یکی از روش های افزایش انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی دانش آموزان در مدرسه است. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان دختر متوسطه شهر ساری انجام شد.روش و مواد: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری, شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ساری است که 7920 نفر بود. از این تعداد 60 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در مدرسه جمع آوری شدند و با روش تحلیل کواریانس و نرم افزار SPSS-21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین (انحراف معیار) سن گروه آزمایش به ترتیب 16.1 (2.4) و گروه کنترل 16.6 (3.1) بود. آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد موجب افزایش انگیزش پیشرفت در گروه آزمایش از (7.6) 50.6 به (6.8) 73.6 (P<0.01) و کیفیت زندگی در مدرسه از (7.6) 62.2 به (7.6) 89.1 شد (P<0.01) اما انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در گروه گواه, تفاوت معناداری در پیش آزمون و پس آزمون نشان نداد.نتیجه گیری: مطالعه نشان داد آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد موجب افزایش انگیزش و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صمدی، افتخارسادات، حسن زاده، رمضان، و دوستی، یارعلی. (1397). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان دختر متوسطه شهر ساری. سلامت اجتماعی، 5(2 )، 151-158. SID. https://sid.ir/paper/253861/fa

    Vancouver: کپی

    صمدی افتخارسادات، حسن زاده رمضان، دوستی یارعلی. اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان دختر متوسطه شهر ساری. سلامت اجتماعی[Internet]. 1397؛5(2 ):151-158. Available from: https://sid.ir/paper/253861/fa

    IEEE: کپی

    افتخارسادات صمدی، رمضان حسن زاده، و یارعلی دوستی، “اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان دختر متوسطه شهر ساری،” سلامت اجتماعی، vol. 5، no. 2 ، pp. 151–158، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button