مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه: به دلایل مختلف دانشجویان در دوره تحصیل در معرض فشار روانی و موقعیت هایی هستند که نیاز به راهنمایی دارند. برنامه های استاد مشاور در کمک به مدیریت این وضعیت موفق بوده است. این برنامه ها جزء وظایف اصلی دانشگاه است که گاه مورد کم توجهی قرار می گیرد و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعه حاضر با هدف تعیین عملکرد اساتید مشاور, در دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام شده است.روش ها: در مطالعه مقطعی, 304 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز به صورت تصادفی وارد مطالعه شدند. پرسشنامه پژوهشگر ساخته پس از تایید روایی و پایایی آن, به کار گرفته شد. در تحلیل داده ها از آزمونهای تی مستقل, آنالیز واریانس یکطرفه و کای اسکویر استفاده شد.نتایج: میانگین نمره عملکرد اساتید مشاور 78.53 با انحراف معیار 22.54 بود که در حد متوسط ارزیابی می شود. عملکرد اساتید مشاور در رشته های متفاوت دارای اختلاف معنادار بود. بین میانگین نمره عملکرد بر حسب جنسیت اساتید, جنسیت دانشجو اختلاف معنادار دیده نشد. عملکرد اساتید مشاور هم جنس با دانشجو در مقایسه با موارد غیرهمجنس به صورت معنادار بالاتر بود (p<0.042). %52.6 از وجود برنامه استاد مشاور در دانشگاه, رضایت داشتند. گروههایی که تعداد دفعات مراجعه بیشتری داشتند, فراوانی رضایت از وجود برنامه استاد مشاور بالاتر (p<0.001) ولی میانگین نمره عملکرد اساتید مشاور پایین تر (p<0.001) بود.نتیجه گیری: لازم است موانع اجرای مناسب برنامه استاد مشاور مشخص و برطرف گردد. تدابیر و مشوق های لازم برای اختصاص زمان کافی از سوی اساتید و نیز راهکارهای مشارکت بیشتر دانشجویان در انتخاب استاد راهنما, امکان هم جنس بودن استاد مشاور و دانشجو و استفاده از دانشجوی سال بالایی در کنار استاد مشاور باید در نظر گرفته شود. انجام بررسی عملکرد برنامه با ابزاری استاندارد و یکسان, توسط وزارت بهداشت در دانشگاههای تابعه لازم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوودآبادی، مرضیه، کبیر، کوروش، شیرازی، ماندانا، نجفی پور، صدیقه، و خالقی، عزت اله. (1395). بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، 5(2)، 87-94. SID. https://sid.ir/paper/254412/fa

    Vancouver: کپی

    داوودآبادی مرضیه، کبیر کوروش، شیرازی ماندانا، نجفی پور صدیقه، خالقی عزت اله. بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز[Internet]. 1395؛5(2):87-94. Available from: https://sid.ir/paper/254412/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه داوودآبادی، کوروش کبیر، ماندانا شیرازی، صدیقه نجفی پور، و عزت اله خالقی، “بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392،” نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، vol. 5، no. 2، pp. 87–94، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/254412/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button