مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین اشکال ارائه ثانویه با میزان یادگیری مستقل دانش آموزان پایه دوم دوره اول متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 138

چکیده

 روش: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه ی دوم دوره ی اول متوسطه ناحیه 1 همدان در سال تحصیلی 94-93 بود که تعداد کل آنها 3676 نفر به تفکیک 1657 نفر دختر و 2019 نفر پسر بودند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان تعداد 246 نفر به تفکیک 111 نفر دختر و 135 نفر پسر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه سنجش میزان یادگیری مستقل, موسسه ی پژوهش و یادگیری مستقل و مادام العمر و پرسشنامه محقق ساخته سنجش اشکال ارائه ثانویه بود. برای سنجش روایی ابزارها از روش روایی محتوا استفاده شد و روایی ابزارها از منظر صاحب نظران قابل قبول گزارش شده است. با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ میزان پایایی پرسشنامه یادگیری مستقل 0.851 و میزان پایایی پرسشنامه اشکال ارائه ثانویه 0.878 محاسبه گردید. برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار و جداول و آزمون های آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که بین همه اشکال ارائه ثانویه به جزء بازخورد و میزان یادگیری مستقل دانش آموزان رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که میزان یادگیری مستقل دانش آموزان از طریق شرح و بسط های زمینه ای, پیش نیاز و شکل ارائه قابل پیش بینی است.بحث: با استفاده از اشکال ارائه ثانویه می توان خود آغازی, مسئولیت پذیری و استقلال دانش آموزان را در فرایند یادگیری افزایش داد .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسف زاده، محمدرضا، و هوشدار، جواد. (1395). رابطه بین اشکال ارائه ثانویه با میزان یادگیری مستقل دانش آموزان پایه دوم دوره اول متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7 )، 127-138. SID. https://sid.ir/paper/255098/fa

    Vancouver: کپی

    یوسف زاده محمدرضا، هوشدار جواد. رابطه بین اشکال ارائه ثانویه با میزان یادگیری مستقل دانش آموزان پایه دوم دوره اول متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1395؛4(7 ):127-138. Available from: https://sid.ir/paper/255098/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا یوسف زاده، و جواد هوشدار، “رابطه بین اشکال ارائه ثانویه با میزان یادگیری مستقل دانش آموزان پایه دوم دوره اول متوسطه،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 4، no. 7 ، pp. 127–138، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button