مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه آموزشی تقویت توجه و ادراک حسی- حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیینتاثیر برنامه آموزشی تقویت توجه و ادراک حسی - حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی انجام شد.روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل همه ی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی پایه سوم و چهارم ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1393-1392 بودند که از بین آن ها نمونه ای به حجم 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جاگماری شدند, به طوری که هر گروه 15 نفر بود. از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد و گروه آزمایش برنامه آموزش تقویت دقت و توجه و ادراک حسی - حرکتی را در 10 جلسه دریافت کردند, در حالی که به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد و در پایان برای هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. برای گردآوری داده ها از آزمون استانداردشده کی- مت و مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر کودکان استفاده شد.یافته ها: تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس یک متغیره و تحلیل کوواریانس چندمتغیره نشان داد که میانگین نمرات استاندارد ریاضی و خرده مقیاس های آن در گروه آزمایش بهبود یافته است (p<0.01). نتیجه گیری: بنابراین, می توان از برنامه آموزش تقویت توجه و ادراک حسی- حرکتی به منظور بهبود عملکرد دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی استفاده نمود و پیـشنهاد می شـود که معلمـان مدارس در فـرایند آمـوزش و تـدریس خود, به ظرفیت عامل توجه و ادراک حسی - حرکتی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیریتوجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین خانزاده، عباسعلی، شجاعی، ستاره، امیری، پریناز، صادقی، سعید، آزادی منش، پگاه، و آزادی منش، صبا. (1395). تاثیر برنامه آموزشی تقویت توجه و ادراک حسی- حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7 )، 139-156. SID. https://sid.ir/paper/255104/fa

    Vancouver: کپی

    حسین خانزاده عباسعلی، شجاعی ستاره، امیری پریناز، صادقی سعید، آزادی منش پگاه، آزادی منش صبا. تاثیر برنامه آموزشی تقویت توجه و ادراک حسی- حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1395؛4(7 ):139-156. Available from: https://sid.ir/paper/255104/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی حسین خانزاده، ستاره شجاعی، پریناز امیری، سعید صادقی، پگاه آزادی منش، و صبا آزادی منش، “تاثیر برنامه آموزشی تقویت توجه و ادراک حسی- حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 4، no. 7 ، pp. 139–156، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button