مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی، فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر انجام فراتحلیل بر روی تحقیقاتی بود که به روش آزمایشی یا نیمه آزمایشی به بررسی تأثیر آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های پیشرفت تحصیلی (شناختی, فراشناختی و عاطفی) پرداخته بودند. روش: فراتحلیل بر روی 28 تحقیق انجام شد که از این تحقیقات تعداد 90 اندازه اثر به دست آمد. این تحقیقات در فصلنامه ها و مجلات علمی-پژوهشی کشور و پایگاه های اطلاع رسانی جهاد دانشگاهی کشور, مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی, سایت خصوصی بانک مجلات ایران و سیویلیکا به چاپ رسیده اند. یافته ها: بعد از بررسی ملاک های ورود و خروج, یافته های کمی پژوهش های منتخب با نرم افزارهای CMA ویرایش 2 و SPSS تحلیل شدند. نتایج فراتحلیل نشان داد که آموزش نقشه مفهومی تأثیر مثبت و معناداری بر شاخص های پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان دارد و اندازه اثر ترکیبی 72/. به دست آمد که بر طبق ملاک کوهن اندازه بزرگی است. نتایج همچنین نشان داد که ساخت نقشه مفهومی توسط خود یادگیرندگان از نقشه-های محقق ساخته دارای اندازه اثر بزرگ تری است. نتیجه گیری: با توجه به اندازه اثر به دست آمده به مسئولان آموزش توصیه می شود جهت افزایش پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان, آموزش نقشه مفهومی را در رده های مدارس و دانشگاه ها عملی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صیادی، صادق، و مصرآبادی، جواد. (1397). فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی, فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11 )، 67-94. SID. https://sid.ir/paper/255110/fa

    Vancouver: کپی

    صیادی صادق، مصرآبادی جواد. فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی, فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(11 ):67-94. Available from: https://sid.ir/paper/255110/fa

    IEEE: کپی

    صادق صیادی، و جواد مصرآبادی، “فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی, فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 11 ، pp. 67–94، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255110/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button