Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و بررسی اثربخشی آن بر فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیش کنکوری

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف هدف این مطالعه تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و اثربخشی آن در کاهش فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم در حال آمادگی برای کنکور بود. روش روش پژوهش تحلیل اسنادی و روش آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه دوازدهم متوسطه دوره دوم در حال آمادگی برای کنکور شهر اردبیل در سال تحصیلی 96-97 می باشد (3694=N). برای انتخاب نمونه پژوهش با استفاده از روش در دسترس, ابتدا 30 دانش آموز دختر پایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیش کنکوری انتخاب و سپس به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفره) و کنترل (15 نفره) گمارده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و پرسشنامه اشتیاق تحصیلی شوفلی استفاده شد. یافته ها برای تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه, براساس مطالعات و پژوهش های انجام گرفته و همچنین نتایج مطالعات که بر اثربخش بودن مداخلات مختلف بر متغیرهای فرسودگی تحصیلی اشتیاق تحصیلی, تاکید داشتند استفاده شد. بعد از اجرای پیش آزمون در محل مدرسه, متغیر مستقل در 8 جلسه آموزش گروهی و هر جلسه 2 ساعت, برای گروه آزمایش اعمال شد. بعد از اتمام جلسات آموزشی بر روی گروه آزمایش, به اجرای پرسشنامه DASS به عنوان پس آزمون روی هر دو گروه آزمایش و کنترل اقدام شد. جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره (MACOVA) استفاده گردید. نتیجه گیری نتایج مطالعه نشان داد بسته آموزشی تهیه شده در کاهش فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیش کنکوری تاثیر دارد و ضروری است این بسته آموزشی مبتنی بر مدرسه توسط مشاوران در مدرسه مورداستفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمان پرور، سهیلا، نریمانی، محمد، تکلوی، سمیه، و هاشمی، تورج. (1398). تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و بررسی اثربخشی آن بر فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیش کنکوری. راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(14 )، 21-36. SID. https://sid.ir/paper/255140/fa

    Vancouver: کپی

    ایمان پرور سهیلا، نریمانی محمد، تکلوی سمیه، هاشمی تورج. تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و بررسی اثربخشی آن بر فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیش کنکوری. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛8(14 ):21-36. Available from: https://sid.ir/paper/255140/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا ایمان پرور، محمد نریمانی، سمیه تکلوی، و تورج هاشمی، “تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و بررسی اثربخشی آن بر فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیش کنکوری،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 8، no. 14 ، pp. 21–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا