مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع مشارکت والدین در ارزشیابی توصیفی: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 260

چکیده

 هدف از اجرای پژوهش حاضر, شناسایی موانع مشارکت والدین در ارزشیابی توصیفی بود و مطالعه با اتخاذ رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسانه انجام گرفت. برای این منظور با استفاده از شیوه های نمونه گیری کرانه ای (مخالفان) و مطلوب (موافقان) 35 تن از والدین که فرزندان آنها در مدرسه های هییت امنایی در پایه ششم تحصیل می کردند, برای مشارکت در مصاحبه نیمه ساختار یافته انتخاب شدند. با تحلیل داده ها, 89 مضمون پایه, 15 مضمون سازمان دهنده و شش مضمون اصلی شکل گرفت که این مضامین به ناآگاهی والدین از مبانی و ویژگی های ارزشیابی توصیفی, فهم نادرست معلمان از مشارکت والدین, تعهد نداشتن و مسیولیت پذیر نبودن والدین, شیوه ها و ساختار ارزشیابی حاکم بر سایر دوره های آموزشی, تجربه های تحصیلی والدین و عوامل اجتماعی-فرهنگی مربوط می شد. این موانع به دو دسته موانع اختصاصی و موانع عمومی دسته بندی شدند که عوامل فرهنگی و اجتماعی به عنوان مبنا و ریشه بر هر دو دسته تاثیرگذار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سراجی، فرهاد، و شکوری، نگار. (1399). موانع مشارکت والدین در ارزشیابی توصیفی: مطالعه کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 10(29 )، 229-260. SID. https://sid.ir/paper/255249/fa

    Vancouver: کپی

    سراجی فرهاد، شکوری نگار. موانع مشارکت والدین در ارزشیابی توصیفی: مطالعه کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1399؛10(29 ):229-260. Available from: https://sid.ir/paper/255249/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد سراجی، و نگار شکوری، “موانع مشارکت والدین در ارزشیابی توصیفی: مطالعه کیفی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 10، no. 29 ، pp. 229–260، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button