مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه (مورد مطالعه: درس فارسی دوره دوم ابتدایی)

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, اعتبارسنجی الگوی مفهومی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه در درس فارسی بر اساس نظر متخصصان و معلمان دوره دوم ابتدایی است. نوع پژوهش, کاربردی و روش پژوهش, ارزشیابی-زمینه ای است. ابتدا الگوی پیشنهادی در قالب الگوی برنامه درسی زایس و مولفه های دانش, نگرش و مهارت کارآفرینی طراحی شد سپس برای اعتبارسنجی الگوی پیشنهادی, از نظر معلمان و متخصصان برنامه درسی و کارآفرینی استفاده شد. بدین منظور, پرسشنامه محقق ساخته با 75 گویه, طراحی شد و در اختیار 289 معلم دوره ابتدایی به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای و همه متخصصان برنامه درسی و کارآفرینی در دانشگاه های استان یزد که درمجموع 48 نفر بودند؛ قرار گرفت. برای آزمون فرضیه ها نیز از آزمون خی دو استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که از نظر معلمان و متخصصان مربوطه, الگوی برنامه درسی پیشنهادی در ابعاد هدف, محتوا, فعالیت های یادگیری و ارزشیابی در حوزه های دانش, نگرش و مهارت دارای اعتبار است. از این رو, به مسیولان محترم در سازمان تالیف کتب درسی پیشنهاد می شود تا به استفاده از هدف ها, محتوا, فعالیت های یادگیری و روش های ارزشیابی برنامه درسی پیشنهاد شده در برنامه های خود اهتمام ورزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدرسی سریزدی، آسیه سادات، نادری، عزت اله، سیف نراقی، مریم، و احقر، قدسی. (1398). اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه (مورد مطالعه: درس فارسی دوره دوم ابتدایی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(28 )، 107-138. SID. https://sid.ir/paper/255254/fa

    Vancouver: کپی

    مدرسی سریزدی آسیه سادات، نادری عزت اله، سیف نراقی مریم، احقر قدسی. اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه (مورد مطالعه: درس فارسی دوره دوم ابتدایی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(28 ):107-138. Available from: https://sid.ir/paper/255254/fa

    IEEE: کپی

    آسیه سادات مدرسی سریزدی، عزت اله نادری، مریم سیف نراقی، و قدسی احقر، “اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه (مورد مطالعه: درس فارسی دوره دوم ابتدایی)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 28 ، pp. 107–138، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button