مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی انگاره ی نظری برنامه ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره ی ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف این تحقیق ارائه ی الگوی برنامه درسی کارآفرین محور در درس فارسی دوره ی ابتدایی می باشد. چراکه اهمّیت و جایگاه زبان فارسی به عنوان پیام آور جلال و عظمت فرهنگ ایرانی و حافظ وحدت و هویت ملیّ, بر کسی پوشیده نیست و کتاب درسی فارسی, در عین حال که عمده ترین منبع یادگیری فراگیران در زمینه ی «خواندن» و «پرورش مهارت های درک مطلب» است؛ ایفاگر نقش ها و فعالیت های گوناگون برای تحقق اهداف و مهارت های زندگی است تا با توجه به اهمیت دوره ی ابتدایی در زندگی افراد, دانش آموزان را برای زیستن متعالی آماده کند و در جهت تقویت مهارت و نگرش کارآفرینانه ی آنان نقش مؤثری ایفا کند. این پژوهش, تحقیقی کاربردی و از حیث روش, تحلیلی و زمینه ای می باشد. در این مقاله, بررسی مطالعات انجام شده در زمینه ی کارآفرینی, طراحی برنامه ی درسی (به طور خاص برنامه ی درسی درس فارسی) و نظریه های مختلف صاحب نظران, منجر به ایجاد یک دیدگاه نظری در مورد برنامه ی درسی مبتنی بر مؤلفه های کارآفرینی در درس فارسی گردیده است که در قالب الگوی برنامه ی درسی طراحی شده به برنامه ریزان درسی و دست اندرکاران تعلیم و تربیت پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است الگوی پیشنهادی به 49 نفر از متخصصان برنامه ی درسی و کارآفرینی استان یزد ارائه شد تا میزان تناسب الگوی پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد. در همین راستا, پرسش نامه ای حاوی 75 گویه طراحی و به گروه موردنظر ارائه گردید. میانگین پاسخ ها نشان می دهد که از نظر متخصصان مربوطه الگوی پیشنهادی بر اساس مؤلفه های دانش, نگرش و مهارت کارآفرینی بسیار مناسب می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدرسی سریزدی، آسیه سادات، نادری، عزت اله، سیف نراقی، مریم، و احقر، قدسی. (1397). طراحی انگاره ی نظری برنامه ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره ی ابتدایی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 7(ویژه نامه 1 (پیاپی 15) )، 53-76. SID. https://sid.ir/paper/374252/fa

    Vancouver: کپی

    مدرسی سریزدی آسیه سادات، نادری عزت اله، سیف نراقی مریم، احقر قدسی. طراحی انگاره ی نظری برنامه ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره ی ابتدایی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1397؛7(ویژه نامه 1 (پیاپی 15) ):53-76. Available from: https://sid.ir/paper/374252/fa

    IEEE: کپی

    آسیه سادات مدرسی سریزدی، عزت اله نادری، مریم سیف نراقی، و قدسی احقر، “طراحی انگاره ی نظری برنامه ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره ی ابتدایی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 7، no. ویژه نامه 1 (پیاپی 15) ، pp. 53–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button