مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 153

چکیده

 نسبت دادن ویژگی های شخصیتی افراد و تخصصشان به برندهای تجاری موضوعی است که می تواند در ایجاد ارزش ویژه برند در فضاهای رقابتی کسب و کار نقش اساسی داشته باشد. با چنین پیش زمینه ای, هدف پژوهش حاضر شناسائی مولفه های موثر بر برند شخصی مبتنی بر شایستگی های فردی است. این پژوهش از طریق پرسشنامه ای محقق ساخته, در 94 نفر از افراد صاحب برند کشور در سال 1392 و در قالب مدلی پیشنهادی آزمون شد. مقدار پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ, مقدار 0.85 بدست آمد که نشان دهنده پایایی بالای ابزار پژوهش می باشد. همچنین به منظور محاسبه روایی از روایی محتوا و سازه استفاده شد که نتایج بیانگر روا بودن پرسشنامه بود. روش حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزار SmartPLS نشان داد که مولفه های فرهنگی (b=0.107, t=3.10), اجتماعی (b=0.075, t=5.38) و تخصصی (b=0.550, t=5.41) بر برند شخصی مبتنی بر شایستگی های فردی در حوزه های دانش, مهارت و نگرش تاثیر معنادار دارد. همچنین یافته ها نشان داد که ابعاد سبک زندگی و سطح خانوادگی بر برند شخصی به طور مستقیم, تاثیر معناداری نداشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صائمیان، صدیقه. (1393). شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 1(3)، 131-153. SID. https://sid.ir/paper/255544/fa

    Vancouver: کپی

    صائمیان صدیقه. شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1393؛1(3):131-153. Available from: https://sid.ir/paper/255544/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه صائمیان، “شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 1، no. 3، pp. 131–153، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button