Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی کاستی جویانه به عملکرد برنامه شاخه کاردانش

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 67

چکیده

 برای بررسی عملکرد شاخه کاردانش و مشاهده تصویر این شاخه در آیینه پژوهش, یافته های تعداد 72 سند پژوهشی با استفاده از روش های ناظر بر مطالعات کیفی (تلخیص, طبقه بندی, تحلیل و تفسیر) مورد مطالعه قرار گرفت. از مطالعه این اسناد می توان دریافت که تنها در 16 درصد این اسناد به نقاط مثبت برنامه کاردانش اشاره شده است. از مجموعه شواهد موجود چنین استنباط می شود که عملکرد برنامه آموزش های مهارتی شاخه کاردانش چندان موفقیت آمیز نیست. ارزشیابی دقیق عملکرد برنامه کاردانش مستلزم توجه کافی به بافت فرهنگی و مجموعه نظام هایی است که همواره در حال تعامل هستند. به همین دلیل, سر و سامان یافتن برنامه های آموزش های فنی و حرفه ای مستلزم بهبود وضعیت اقتصادی کشور و بازار کار است. اختلال در نظام اقتصادی کشور و رواج اقتصاد مبتنی بر دلالی و غلبه آن بر اقتصاد تولیدی می تواند موفقیت برنامه های آموزش و پرورش رسمی و غیررسمی, به ویژه برنامه های آموزش های مهارتی را تهدید کند. ادامه وضع موجود به لوث شدن برنامه کاردانش و تضیع حقوق دانش آموزان این شاخه منجر خواهد شد. بنابراین, بازبینی و اصلاح برنامه و تمهید مقدمات اجرا, توقف توسعه کمی و اتخاذ تدابیر موثر برای توسعه کیفی برنامه کاردانش بر اساس معیارهای اقتصادی و فرهنگی کشور ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نویدی، احد. (1393). نگاهی کاستی جویانه به عملکرد برنامه شاخه کاردانش. مهارت آموزی، 2(7)، 53-67. SID. https://sid.ir/paper/255998/fa

    Vancouver: کپی

    نویدی احد. نگاهی کاستی جویانه به عملکرد برنامه شاخه کاردانش. مهارت آموزی[Internet]. 1393؛2(7):53-67. Available from: https://sid.ir/paper/255998/fa

    IEEE: کپی

    احد نویدی، “نگاهی کاستی جویانه به عملکرد برنامه شاخه کاردانش،” مهارت آموزی، vol. 2، no. 7، pp. 53–67، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا