مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

930
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر دو روش نمایش فیلم و آموزش زنده در تدریس نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت به دانشجویان دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 90-1389

صفحات

 صفحه شروع 252 | صفحه پایان 257

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهم ترین جنبه های آموزش دانشجویان گروه پزشکی, آموزش مهارت های عملی می باشد. هدف از این مطالعه مقایسه دو روش نمایش فیلم و آموزش زنده در آموزش نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت بر دندان های مولر دایمی بود.روش بررسی: تعداد 30 نفر از دانشجویان ترم 8 دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (90-1389) به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفری تقسیم گردیدند. در گروه 1 نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت توسط استاد بخش کودکان به صورت زنده بر روی بیمار آموزش داده شد و در گروه 2 دانشجویان نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت را در فیلم مشاهده نمودند. پس از آموزش هر دانشجو یک مورد فیشورسیلنت بر روی دندان مولر دایمی بیمار انجام داده و درستی انجام هر مرحله توسط دندانپزشک متخصص کودکان کنترل گردیده و نمره گذاری شد. برای مقایسه دو گروه با یکدیگر از لحاظ نمره عملی از آزمون T-test و برای مقایسه میزان رضایت دانشجویان از آزمون Chi square استفاده گردید.یافته ها: میانگین نمرات دانشجویان در گروه Video tape برابر 16.5 و در گروه آموزش زنده 16.53 بوده است و در مقایسه دو گروه با یکدیگر بین دو روش آموزشی ذکر شده بر اساس نمره کلی دانشجویان از لحاظ آماری تفاوت معنی داری مشاهده نشد (0.05<P). همچنین در گروه نمایش فیلم 33% رضایت زیاد و 66% رضایت خیلی زیاد و در گروه آموزش زنده 66% رضایت زیاد و 33% رضایت خیلی زیاد داشتند و اختلاف دو گروه از لحاظ آماری معنی دار نبود (0.05<P).نتیجه گیری: هر دو روش آموزشی نمایش فیلم و آموزش زنده در تدریس نحوه قرار دادن فیشورسیلنت نتایج یکسانی داشته است. بنابراین روش نمایش فیلم می تواند به همراه یا به عنوان جایگزین روش آموزش زنده مطرح گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرکریمی، مهکامه، اربابی کلاتی، فاطمه، و انصاری مقدم، علیرضا. (1390). ارزیابی تاثیر دو روش نمایش فیلم و آموزش زنده در تدریس نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت به دانشجویان دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 90-1389. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 24(4 (مسلسل 69))، 252-257. SID. https://sid.ir/paper/25662/fa

    Vancouver: کپی

    میرکریمی مهکامه، اربابی کلاتی فاطمه، انصاری مقدم علیرضا. ارزیابی تاثیر دو روش نمایش فیلم و آموزش زنده در تدریس نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت به دانشجویان دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 90-1389. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1390؛24(4 (مسلسل 69)):252-257. Available from: https://sid.ir/paper/25662/fa

    IEEE: کپی

    مهکامه میرکریمی، فاطمه اربابی کلاتی، و علیرضا انصاری مقدم، “ارزیابی تاثیر دو روش نمایش فیلم و آموزش زنده در تدریس نحوه قرار دادن صحیح فیشورسیلنت به دانشجویان دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 90-1389،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 24، no. 4 (مسلسل 69)، pp. 252–257، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/25662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا