مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دو شیوه مختلف سازماندهی تمرین جسمانی بر کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: از آنجایی که افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی در کارکردهای اجرایی دچار ضعف می باشند, هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر دو شیوه مختلف سازماندهی تمرین جسمانی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی است.مواد و روش ها: از بین کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی که واجد شرایط ورود به مطالعه بودند, 45 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند و پس از تکمیل کردن مقیاس کارکردهای اجرایی آزمون کانرز به عنوان پیش آزمون, به صورت تصادفی به 3 گروه: گروه تمرینات تصادفی (15 نفر), گروه تمرینات مسدود (15 نفر) و گروه شاهد (15 نفر) تقسیم شدند. سپس دو گروه مداخله ای, تمرینات جسمانی با تداخل زمینه ای متفاوت را برای 8 هفته و هر هفته 3 جلسه 45 دقیقه ایی انجام دادند. در انتها از همه افراد توسط مقیاس کارکردهای اجرایی, پس آزمون به عمل آمد.یافته ها: نتایج نشان داد پس از انجام مداخلات, کارکردهای اجرایی در دو گروه مداخله ای به صورت معنی داری بهبود یافت. با این حال هیچ گونه بهبود معنی داری در کارکردهای اجرایی گروه شاهد مشاهده نشد. علاوه بر این بین گروه های تمرینات تصادفی و مسدود تفاوت معنی داری مشاهده شد. با این حال گروه تمرین تصادفی بهبود بیشتری در کارکردهای حسی –حرکتی به همراه داشت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج ما تمرینات جسمانی به صورت تصادفی می تواند یک روش ایده آل به منظور بهبود عملکرد اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، هادی، و شایان نوش آبادی، ابوالفضل. (1397). تاثیر دو شیوه مختلف سازماندهی تمرین جسمانی بر کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. علوم اعصاب شفای خاتم، 6(4 )، 34-44. SID. https://sid.ir/paper/258041/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی هادی، شایان نوش آبادی ابوالفضل. تاثیر دو شیوه مختلف سازماندهی تمرین جسمانی بر کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1397؛6(4 ):34-44. Available from: https://sid.ir/paper/258041/fa

    IEEE: کپی

    هادی مرادی، و ابوالفضل شایان نوش آبادی، “تاثیر دو شیوه مختلف سازماندهی تمرین جسمانی بر کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 6، no. 4 ، pp. 34–44، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button