مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,070
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف اختلال هماهنگی رشدی یکی از اختلال های حرکتی شایع دوران کودکی است که تاثیرات مخربی بر عملکرد شناختی و پیشرفت تحصیلی کودکان می گذارد. ازاین رو پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی انجام گرفت. روش بررسی در قالب یک طرح شبه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, سی نفر از کودکان دختر دارای اختلال رشد هماهنگی ساکن شهر اصفهان در سال تحصیلی 1393-1392 انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش شانزده جلسه مداخله مبتنی بر بازی های ادراکی حرکتی دریافت کردند و نمرات پرسش نامه کانرز والدین و سیاهه اختلال هماهنگی رشدی ویژه والدین (DCD-Q7) قبل و بعد از مداخله در هر دو گروه جمع آوری و با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس تجزیه وتحلیل شد. یافته ها یافته ها نشان داد که بازی های ادراکی حرکتی تاثیرات معناداری بر حل مسئله و برنامه ریزی و سازمان دهی رفتاری هیجانی کودکان داشت (0٫ 001>p). افزون بر این یافته های پژوهش نشان داد که مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های ادراکی حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی موثر است (0٫ 001>p). نتیجه گیری با توجه به یافته های پژوهش حاضر مبنی بر اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی, طراحی مداخلات مناسب برای درمان مشکلات شناختی این کودکان می تواند موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیشقدم، الناز، آقایی، الهه، و پرهون، کمال. (1397). اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/366330/fa

    Vancouver: کپی

    پیشقدم الناز، آقایی الهه، پرهون کمال. اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/366330/fa

    IEEE: کپی

    الناز پیشقدم، الهه آقایی، و کمال پرهون، “اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button