مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرینات اسپارک بر عملکرد حافظه کاری دیداری-فضایی کودکان مبتلا به کم توانی ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

 : مقدمه کودکان مبتلا به کم توانی ذهنی که گروه گسترد ه ای از دریافت کنندگان خدمات بهداشتی هستند, بیش از دو درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. کم توانی ذهنی با محدودیت های معنی داری در عملکرد ذهنی و رفتار سازشی و همچنین در مهارت های ادراکی و عملی همراه است. بر اساس مطالعات یکی از ابزارهای مهمی که می تواند بر توانایی های شناختی مانند حافظه تاثیرگذار باشد فعالیت بدنی می باشد. با توجه به مشکلات حافظه در کودکان مبتلا به کم توانی ذهنی, پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تمرینات اسپارک بر عملکرد حافظه کاری دیداری-فضایی در کودکانی که از کم توانی ذهنی رنج می برند, انجام شد.: مواد و رو ش ها جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر در ارومیه بودند. 20 پسر کم توان ذهنی با میانگین سنی 9 تا 12 سال انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برنامه اسپارک که شامل فعالیت های تقویتی و همچنین بازی و ورزش برای کودکان است, به مدت 18 جلسه در گروه آزمایش اجرا شد. برای جمع آوری داده های حافظه دیداری-فضایی آزمون کرسی بلاک مورد استفاده قرار گرفت.: یافته ها نتایج نشان داد تفاوت معنی داری در نمره حافظه کاری دیداری-فضایی بین گروه آزمایش و کنترل وجود دارد.: نتیجه گیری تمرینات اسپارک می تواند موجب بهبود عملکرد حافظه کاری دیداری-فضایی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ، محمود، رمضانی، شهین، مقصودی، گلاله، و احمدی، خالد. (1398). تاثیر تمرینات اسپارک بر عملکرد حافظه کاری دیداری-فضایی کودکان مبتلا به کم توانی ذهنی. علوم اعصاب شفای خاتم، 7(3 )، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/258055/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ محمود، رمضانی شهین، مقصودی گلاله، احمدی خالد. تاثیر تمرینات اسپارک بر عملکرد حافظه کاری دیداری-فضایی کودکان مبتلا به کم توانی ذهنی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1398؛7(3 ):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/258055/fa

    IEEE: کپی

    محمود شیخ، شهین رمضانی، گلاله مقصودی، و خالد احمدی، “تاثیر تمرینات اسپارک بر عملکرد حافظه کاری دیداری-فضایی کودکان مبتلا به کم توانی ذهنی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 7، no. 3 ، pp. 13–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258055/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button