مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش پیش بینی کننده حافظه فعال و نگهداری توجه در کیفیت خواب کودکان واجد اختلال نقص توجه-بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 17

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین مشکلات خواب, حافظه فعال و نگهداری توجه کودکان واجد اختلال نقص توجه-بیش فعالی بود. مواد و روش ها: یک پژوهش همبستگی در این بررسی استفاده شده است. جامعه آماری این مطالعه کلیه دانش آموزان واجد تشخیص اختلال نقص توجه-بیش فعالی مقطع ابتدایی اداره آموزش پرورش منطقه 3 اصفهان که در سال تحصیلی 97-1396 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. به 200 نفر از والدین دانش آموزان 11-7 سال پرسشنامه حاوی سؤالات مربوط به مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری و کیفیت خواب ارائه شد. بعد از حذف پرسشنامه های فاقد اعتبار, بر اساس نمره برش خرده مقیاس بیش فعالی پرسشنامه کانرز, آزمون حافظه فعال ان-بک و عملکرد پیوسته در 65 دانش آموز مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین کیفیت خواب با حافظه فعال دانش آموزان نقص توجه – بیش فعالی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. اما بین کیفیت خواب و نگهداری توجه رابطه معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که مشکلات خواب می تواند عملکرد حافظه فعال را کاهش داده و بر عملکردهای شناختی کودکان تأثیر بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بختیاری، جهانبخش، و حقایق، سیدعباس. (1399). نقش پیش بینی کننده حافظه فعال و نگهداری توجه در کیفیت خواب کودکان واجد اختلال نقص توجه-بیش فعالی. علوم اعصاب شفای خاتم، 8(2 )، 9-17. SID. https://sid.ir/paper/258160/fa

    Vancouver: کپی

    بختیاری جهانبخش، حقایق سیدعباس. نقش پیش بینی کننده حافظه فعال و نگهداری توجه در کیفیت خواب کودکان واجد اختلال نقص توجه-بیش فعالی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1399؛8(2 ):9-17. Available from: https://sid.ir/paper/258160/fa

    IEEE: کپی

    جهانبخش بختیاری، و سیدعباس حقایق، “نقش پیش بینی کننده حافظه فعال و نگهداری توجه در کیفیت خواب کودکان واجد اختلال نقص توجه-بیش فعالی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 8، no. 2 ، pp. 9–17، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button