مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تئوری انتخاب به والدین بر پرخاشگری فرزندان دانش آموز آنها در دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 82

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از شایع ترین مشکلات کودکان دوره دبستان, پرخاشگری است که با نگرش ها و سبک های والدگری والدین رابطه مستقیم دارد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش تئوری انتخاب به مادران بر پرخاشگری فرزندان دانش آموز آنها در دوره ابتدایی انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی و طرح مورد استفاده در پژوهش, پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مادران دانش آموزان پسر ابتدایی مشغول به تحصیل در دبستان شاهد پسرانه ناحیه یک همدان در سال تحصیلی 96-95 بودند. پس از سه ماه مشاهده رفتاری دانش آموزان, بررسی پرونده های آنها, و مصاحبه با معلمان, نمونه ای به تعداد 30 نفر از مادران با استفاده از روش: نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. سپس این افراد به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه جایدهی شدند. ابزار به کار برده شده در این پژوهش, فرم والد پرسشنامه پرخاشگری واحدی, فتحی آذر, حسینی نسبت و مقدم (1396) بود. سپس داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار 23SPSS و آزمون آماری کووارایانس چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که روش: آموزش تئوری انتخاب به مادران بر میزان پرخاشگری کودکان آنان تاثیر دارد (P<0/01), به طوری که میزان پرخاشگری کلامی, فیزیکی, و رابطه ای در گروه آزمایش به طور معناداری تحت تاثیر آموزش تئوری انتخاب به مادران, کاهش یافته است, ولی تغییرات معنی داری در گروه گواه مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها: ی پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که آموزش تئوری انتخاب به دلیل ماهیت انگیزشی, تغییر باورها, افکار, و نگرش والدین, منجر به کاهش پرخاشگری در فرزندان شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

چگینی، لیلا، ابراهیمی، محمداسماعیل، و صاحبی، علی. (1398). تاثیر آموزش تئوری انتخاب به والدین بر پرخاشگری فرزندان دانش آموز آنها در دوره ابتدایی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 6(1 )، 70-82. SID. https://sid.ir/paper/258321/fa

Vancouver: کپی

چگینی لیلا، ابراهیمی محمداسماعیل، صاحبی علی. تاثیر آموزش تئوری انتخاب به والدین بر پرخاشگری فرزندان دانش آموز آنها در دوره ابتدایی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1398؛6(1 ):70-82. Available from: https://sid.ir/paper/258321/fa

IEEE: کپی

لیلا چگینی، محمداسماعیل ابراهیمی، و علی صاحبی، “تاثیر آموزش تئوری انتخاب به والدین بر پرخاشگری فرزندان دانش آموز آنها در دوره ابتدایی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 6، no. 1 ، pp. 70–82، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258321/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button