Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

597
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر روش قصه گویی بر مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به نشانگان داون

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 زمینه و هدف: مهارت ­ های اجتماعی بخش مهمی از حوزه تحول فردی است که در کودکان کم­ توان ذهنی با تأخیر و نارسایی معناداری همراه است. هدف این پژوهش, تعیین تأثیر روش قصه­ گویی بر مهارت­ های اجتماعی کودکان مبتلا به نشانگان داون بود. روش: پژوهش حاضر نیمه ­ آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. نمونه مورد مطالعه شامل 22 نفر از دانش ­ آموزان مبتلا به نشانگان داون 6 تا 8 ساله شهر رشت در سال 95-1394 بود که به شیوه نمونه ­ گیری هدفمند انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. برای گردآوری داده ها از مقیاس مهارت­ های اجتماعی گرشام و الیوت (1990) استفاده شد. شرکت­ کنندگان گروه آزمایش در 8 جلسه 60 دقیقه ­ ای با روش قصه­ گویی آموزش دیدند ولی گروه گواه چنین مداخله­ ای را دریافت نکردند. برای تجزیه وتحلیل داده­ ها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس استفاده شده است. یافته ­ ها: نتایج نشان داد که روش قصه ­ گویی موجب بهبود مهارت ­ های اجتماعی (همکاری, جرئت ­ ورزی, و خودمهارگری) کودکان مبتلا به نشانگان داون شده است (0/01>p). نتیجه ­ گیری: روش قصه ­ گویی موجب بهبود مهارت­ های زبانی و ارتباطی همچون دقت شنیداری, افزایش درک معانی واژه­ ها, توانایی گوش دادن و صحبت کردن می­ شود که در نتیجه مهارت های اجتماعی نیز به صورت مثبت تحت تأثیر قرار می­ گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، فرهاد، خوان، محمد، و قاسمی جوبنه، رضا. (1397). تأثیر روش قصه گویی بر مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به نشانگان داون. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(3 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/258374/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری فرهاد، خوان محمد، قاسمی جوبنه رضا. تأثیر روش قصه گویی بر مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به نشانگان داون. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(3 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/258374/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد اصغری، محمد خوان، و رضا قاسمی جوبنه، “تأثیر روش قصه گویی بر مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به نشانگان داون،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 3 ، pp. 1–10، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا