Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,350
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,088
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سطح تحصیلات والدین بر مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 148

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر سطح تحصیلات والدین بر مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به نشانگان داون صورت پذیرفت.روش کار: پژوهش حاضر از نوع گذشته نگر بوده و جامعه آماری آن را 129 دانش آموز 7 تا 12 ساله مدارس استثنایی شهر تهران مبتلا به نشانگان داون در سال تحصیلی 86-1385 و والدین شان تشکیل دادند. این دانش آموزان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از مناطق آموزش و پرورش استثنایی شمال, جنوب, مرکز, شرق و غرب شهر تهران انتخاب شدند و سپس پرسش نامه در اختیار والدین آن ها قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از واریانس تک متغیره استفاده شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که بین سطح تحصیلات مادر و میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون تفاوت معنی دار وجود دارد (001/0>(P در حالی که بین سطح تحصیلات پدر و مهارت های اجتماعی این دانش آموزان تفاوت معنی داری مشاهده نشد (06/0=P) هم چنین بین سطح تحصیلات والدین و مشکلات رفتاری دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون با مقدار احتمال (52/P=0) برای مادران و با مقدار احتمال (46/0=P)برای پدران تفاوت معنی داری مشاهده نگردید.نتیجه گیری: از یافته های به دست آمده می توان نتیجه گیری کرد که بین سطح تحصیلات مادران و میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهی، یوسف، میرزمانی بافقی، سیدمحمود، افروز، غلامعلی، پورمحمدرضای تجریشی، معصومه، و صالحی، مسعود. (1388). تاثیر سطح تحصیلات والدین بر مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون. اصول بهداشت روانی، 11(2 (پیاپی 42))، 141-148. SID. https://sid.ir/paper/88470/fa

    Vancouver: کپی

    شاهی یوسف، میرزمانی بافقی سیدمحمود، افروز غلامعلی، پورمحمدرضای تجریشی معصومه، صالحی مسعود. تاثیر سطح تحصیلات والدین بر مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1388؛11(2 (پیاپی 42)):141-148. Available from: https://sid.ir/paper/88470/fa

    IEEE: کپی

    یوسف شاهی، سیدمحمود میرزمانی بافقی، غلامعلی افروز، معصومه پورمحمدرضای تجریشی، و مسعود صالحی، “تاثیر سطح تحصیلات والدین بر مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون،” اصول بهداشت روانی، vol. 11، no. 2 (پیاپی 42)، pp. 141–148، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا