Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,024
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

724
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر برنامه درمانی گربه مقابله گر برکاهش نشانه های اختلال اضطرابی در کودکان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال­ های اضطرابی در کودکان یکی از مهم­ ترین علل سازش ­ ­ نایافتگی کودکان است. هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر برنامه درمانی گربه مقابله گر بر کاهش نشانه­ ­ های اختلال اضطرابی در کودکان دبستانی بود. روش: طرح پژوهش حاضر, نیمه ­ آزمایشی, پیش ­ آزمون-پس­ آزمون, پیگیری با گروه گواه بود. جامعه پژوهش حاضر را دختران و پسران 9 تا 11 سال مبتلا به مشکلات اضطرابی تشکیل دادند. روش نمونه ­ گیری به صورت در دسترس بود, به این صورت که از بین مدارس شهر تهران و با استفاده از مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان (مارچ و همکاران, 1997), 32 کودک که دارای نشانه های اختلال های اضطرابی بودند انتخاب و سپس به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جای دهی شده­ اند (16 کودک در هر گروه). کودکان گروه آزمایش تحت برنامه درمانی گربه مقابله­ گر قرار گرفتند ولی گروه گواه هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. پس از پایان مداخله از هر دو گروه آزمایش و گواه, پس ­ آزمون و بعد از یک ماه پیگیری تأثیر درمان انجام شد. یافته ها: برای تحلیل داده­ های حاصله از روش تحلیل اسپانوا استفاده شد که نتایج نشان داد به­ طورکلی برنامه درمانی گربه مقابله­ گر در کاهش اختلال ­ های اضطرابی در کودکان تأثیر معنادار داشته و تأثیر این شیوه درمانی بر تمامی نشانه ­ های اختلال های اضطرابی در دوره پیگیری یک ماهه, پایدار بوده است (0/05>p). نتیجه­ گیری: برنامه درمانی گربه مقابله­ گر می­ تواند با تشخیص نشانه­ های تحریک اضطراب ناخواسته به کودکان و استفاده از این نشانه­ ها به عنوان راهنما در جهت به­ کارگیری راهبردهای مدیریت اضطراب به کاهش اختلال های اضطرابی در کودکان منجر شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری میرحسینی، هانیه، علیزاده، حمید، و فرخی، نورعلی. (1397). تأثیر برنامه درمانی گربه مقابله گر برکاهش نشانه های اختلال اضطرابی در کودکان. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(2 )، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/258416/fa

    Vancouver: کپی

    شکری میرحسینی هانیه، علیزاده حمید، فرخی نورعلی. تأثیر برنامه درمانی گربه مقابله گر برکاهش نشانه های اختلال اضطرابی در کودکان. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(2 ):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/258416/fa

    IEEE: کپی

    هانیه شکری میرحسینی، حمید علیزاده، و نورعلی فرخی، “تأثیر برنامه درمانی گربه مقابله گر برکاهش نشانه های اختلال اضطرابی در کودکان،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 2 ، pp. 1–13، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا