مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر الگوی انگیزشی انتظار-ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، اشتغال آموزشی، و عملکرد تحصیلی درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 زمینه و هدف­ : امروزه کیفیت عملکرد دانش ­ آموزان در دروس مختلف از جمله درس ریاضی که مخصوصاً در انتخاب رشته اهمیت زیادی دارد از جمله مسائل مهم نظام آموزشی است. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر الگوی انگیزشی انتظار-ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی, اشتغال آموزشی (اشتغال انگیزشی, اشتغال یادگیری) و عملکرد تحصیلی دانش ­ آموزان در درس ریاضی انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر نیمه تجربی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش ­ آموزان پسر پایه هشتم شهرستان دزفول بود که تعداد 50 دانش آموز با روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 25 نفر) جایدهی شدند. الگوی انگیزشی انتظار-ارزش در گروه آزمایش به اجرا در آمد درحالی که گروه گواه, آموزشی دریافت نکرد. برای جمع­ آوری داده ­ ها در این پژوهش از پرسشنامه انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی هارتر (2005) و اشتغال یادگیری خودنظم جویی پینتریچ و دیگروت (1990) استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که دو گروه در متغیرهای انگیزش تحصیلی درونی, اشتغال انگیزشی, اشتغال شناختی, و عملکرد تحصیلی با یکدیگر تفاوت معناداری دارند (0/01p<). نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر استفاده از الگوی انگیزشی انتظار-ارزش بر انگیزش تحصیلی, اشتغال آموزشی و عملکرد تحصیلی تأثیر مثبتی خواهد داشت. استلزامات نتیجه به دست آمده در مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آتش روز، بهروز، نادری، فرح، پاشا، رضا، افتخارصعاد، زهرا، و عسگری، پرویز. (1397). تأثیر الگوی انگیزشی انتظار-ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی, اشتغال آموزشی, و عملکرد تحصیلی درس ریاضی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(2 )، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/258427/fa

    Vancouver: کپی

    آتش روز بهروز، نادری فرح، پاشا رضا، افتخارصعاد زهرا، عسگری پرویز. تأثیر الگوی انگیزشی انتظار-ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی, اشتغال آموزشی, و عملکرد تحصیلی درس ریاضی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(2 ):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/258427/fa

    IEEE: کپی

    بهروز آتش روز، فرح نادری، رضا پاشا، زهرا افتخارصعاد، و پرویز عسگری، “تأثیر الگوی انگیزشی انتظار-ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی, اشتغال آموزشی, و عملکرد تحصیلی درس ریاضی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 2 ، pp. 83–94، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button