مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی آموزشی تحلیل، طراحی، تولید، اجرا و ارزیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف: پژوهش تعیین تاثیر به کارگیری الگوی طراحی آموزشی «ای دی دی آی ایی» بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر سال دوم راهنمایی بود.روش: پژوهش آزمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر کرج بود که به صورت تصادفی از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب و به صورت جایگزینی تصادفی 29 نفر در گروه آزمایش و 30 نفر در گروه گواه جایگزین شدند. ابتدا پیش آزمون پیشرفت ریاضی در مورد دو گروه آزمایش و گواه انجام شد. بعد محتوای درسی گروه آزمایش که مبحث اعداد گویا بود. بر اساس الگوی طراحی آموزشی ای دی دی آی ای طراحی و در هشت جلسه به آنها آموزش داده شد. گروه گواه همان محتوا را با شیوه معمول آموزش دیدند. بعد از اتمام تدریس آزمون پیشرفت تحصیلی نهایی در مورد هر دو گروه انجام شد.یافته ها: نشان داد گروه آزمایش در آزمون نهایی عملکرد بهتری نسبت به گروه گواه دارند.نتیجه گیری: استفاده از الگوی آموزشی «ای دی دی آی ایی» به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی منتهی می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رستگارپور، حسن، بیرانوند، فریده، و کاووسیان، جواد. (1388). تاثیر الگوی آموزشی تحلیل, طراحی, تولید, اجرا و ارزیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. روان شناسی کاربردی، 3(3 (پیاپی 11))، 74-84. SID. https://sid.ir/paper/151922/fa

Vancouver: کپی

رستگارپور حسن، بیرانوند فریده، کاووسیان جواد. تاثیر الگوی آموزشی تحلیل, طراحی, تولید, اجرا و ارزیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛3(3 (پیاپی 11)):74-84. Available from: https://sid.ir/paper/151922/fa

IEEE: کپی

حسن رستگارپور، فریده بیرانوند، و جواد کاووسیان، “تاثیر الگوی آموزشی تحلیل, طراحی, تولید, اجرا و ارزیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی،” روان شناسی کاربردی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 74–84، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151922/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button