مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,440
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر قصه گویی بر هوش اخلاقی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دختر کلاس اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 82

چکیده

 زمینه و هدف: با آشنا کردن کودکان با اصول اخلاقی و متعهد شدن آنها به این اصول, می توان به داشتن جامعه ای بالنده, پویا و اخلاق­ مدار امیدوار بود. با توجه به اهمیت تحول اخلاقی کودکان در جامعه و همچنین علاقه ی وافر آنها به مقوله ی قصه گویی, هدف پژوهش حاضربررسی تأثیر قصه گویی بر هوش اخلاقی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دختر کلاس اول ابتدایی بود. روش: روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی همراه با پیش آزمون – پس آزمون بود. جامعه ی آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر 7 ساله کلاس اول ابتدایی در مناطق 2 و17 شهر تهران در سال 1395 بود. نمونه­ گیری در مناطق آموزشی به صورت تصادفی و در بین مدارس و کلاس های مورد نظر به صورت هدفمند انجام شد. در مجموع 108 دانش آموز انتخاب وتعداد 54 نفر آنها به مدت 9 هفته, و هر هفته 45 دقیقه تحت آموزش قرار گرفتند. برای گردآوری داده­ ها از پرسشنامه ی هوش اخلاقی بوربا ( درنجفی شیرازی, 1393) استفاده شد که توسط معلم دانش آموزان کامل شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ­ ها: یافته ­ های پژوهش نشان داد که قصه­ گویی منجر به افزایش هوش اخلاقی و همه­ ی مؤلفه ­ های آن در دانش ­ آموزان دختر مقطع ابتدایی کلاس اول ابتدایی شده است (01/0 >p). نتیجه­ گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر می ­ توان استنباط کرد که قصه گویی با انتقال پیام­ های اخلاقی در قالب نتیجه داستان به کودکان به تدریج باعث افزایش هوش اخلاقی در کودکان می­ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کهریزه، مهناز، رضاییان فرجی، حمید، و زندی پور، طیبه. (1397). تأثیر قصه گویی بر هوش اخلاقی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دختر کلاس اول ابتدایی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(2 )، 72-82. SID. https://sid.ir/paper/258432/fa

    Vancouver: کپی

    کهریزه مهناز، رضاییان فرجی حمید، زندی پور طیبه. تأثیر قصه گویی بر هوش اخلاقی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دختر کلاس اول ابتدایی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(2 ):72-82. Available from: https://sid.ir/paper/258432/fa

    IEEE: کپی

    مهناز کهریزه، حمید رضاییان فرجی، و طیبه زندی پور، “تأثیر قصه گویی بر هوش اخلاقی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دختر کلاس اول ابتدایی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 2 ، pp. 72–82، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258432/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button