مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر اضطراب بیماران بستری در بخش های شیمی درمانی بیمارستان های منتخب آجا

صفحات

 صفحه شروع 126 | صفحه پایان 135

چکیده

 مقدمه: بیماران بستری در بخشهای شیمی درمانی, میزان بالایی از تنشهای روانی از جمله اضطراب در بیماری را تجربه میکنند که نیاز به آموزشهای مؤثر برای مدیریت آن دارند. آموزش بیماران به روش چند رسانهای یکی از راهبردهای مفید و انعطاف پذیر آموزشی است. هدف: بدین منظور مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر برنامه آموزشی چند رسانهای بر اضطراب بیماران بستری در بخشهای شیمی درمانی صورت گرفت. مواد و روشها: مطالعه حاضر یک پژوهش نیمه تجربی میباشد که در مورد 30 بیمار با تشخیص قطعی سرطان که به بیمارستانهای منتخب آجا در تهران در سال 1398-1397 مراجعه کردهاند انجام شد. نمونهگیری به صورت تصادفی صورت گرفت. لوح فشرده آموزشی که توسط پژوهشگر تهیه شده بود, در اختیار افراد گروه مداخله قرار داده شد و در گروه کنترل هیچ مداخلهای انجام نگردید. پرسشنامه اضطراب آشکار اشپیل برگر حاوی 2 هفته پس از مداخله تکمیل گردید. در نهایت دادهها با نرمافزار آماری SPSS نسخه 16 و آزمونهای آماری استنباطی و توصیفی تجزیه تحلیل شد. یافتهها: یافتههای نشان داد, بین میانگین نمره اضطراب آشکار قبل و بعد گروه آزمون (قبل: 6/05± 43/96 و بعد: 5/95± 43/40) گروه کنترل (قبل: 10/60± 45/13 و بعد: 10/32± 47/53), تفاوت معناداری وجود نداشت (0/05P>). بحث و نتیجهگیری: آموزش به روش چند رسانهای در این مطالعه بر اضطراب بیماران بستری در بخشهای شیمی درمانی مؤثر نبوده و پیشنهاد میشود با انجام پژوهشهای تکمیلی بیشتر و به کارگیری روشهای مکمل در کنار این روش تأثیرات آنها بررسی گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غلامی زاده، مهدی، حبیبی، هنگامه، و کلروزی، فاطمه. (1398). بررسی تأثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر اضطراب بیماران بستری در بخش های شیمی درمانی بیمارستان های منتخب آجا. علوم مراقبتی نظامی، 6(2 (مسلسل 20) )، 126-135. SID. https://sid.ir/paper/258832/fa

Vancouver: کپی

غلامی زاده مهدی، حبیبی هنگامه، کلروزی فاطمه. بررسی تأثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر اضطراب بیماران بستری در بخش های شیمی درمانی بیمارستان های منتخب آجا. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1398؛6(2 (مسلسل 20) ):126-135. Available from: https://sid.ir/paper/258832/fa

IEEE: کپی

مهدی غلامی زاده، هنگامه حبیبی، و فاطمه کلروزی، “بررسی تأثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر اضطراب بیماران بستری در بخش های شیمی درمانی بیمارستان های منتخب آجا،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 6، no. 2 (مسلسل 20) ، pp. 126–135، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258832/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button