Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

955
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نگرش دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره ارزشیابی مدرسین از آموخته های آنها (مطالعه موردی پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهراء بندرعباس)

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه نگرش دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان (پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهراء بندرعباس) درباره ارزشیابی مدرسین از آموخته های آنها صورت گرفته است. روش پژوهش, توصیفی پیمایشی و جامعه آماری آن کلیه دانشجویان سال دوم پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهراء بندرعباس است که از میان آنها 181 نفر از دانشجویان سال دوم (78 مرد و 105 زن), به روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته است. برای سنجش روایی این ابزار از شیوه روایی محتوایی استفاده شدند. ابزار گردآوری داده ها, پزسشنامه محقق ساخته است. برای سنجش روایی این ابزار از شیوه روایی محتوایی استفاده و ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.87 محاسبه شد. تحلیل داده ها نیز به وسیله آمارهای توصیفی, استنباطی (میانگین وآزمون تی مستقل) به وسیله نرم افزار SPSS-21 انجام شد.نتایج تحقیق نشان داد که بین نظر دانشجو معلمان (دوجنس) در مورد استفاده مدرسین از انواع مولفه های ارزشیابی نظیر نوع, ابزار, هدف و انواع حیطه های شناختی که مدرسین در ارزشیابی از آموخته های آنها دارند تفاوت مثبت و معناداری وجود دارد. در این میان, میانگین مردان در مولفه های نوع, هدف و سطوح مختلف حیطه های شناختی در ارزشیابی دانشجویان بیشتر از میانگین زنان, اما میانگین زنان در استفاده از مولفه ابزار بیشتر از مردان بود. در مورد استفاده مدرسین از مولفه های حیطه های عاطفی و روانی حرکتی در ارزشیابی دانشجویان هیچ تفاوت معناداری یافت نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سماوی، عبدالوهاب، میرزاده کوهشاهی، مهدی، و ادیبان، هاشم. (1395). مقایسه نگرش دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره ارزشیابی مدرسین از آموخته های آنها (مطالعه موردی پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهراء بندرعباس). پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان، 6(12)، 65-74. SID. https://sid.ir/paper/259935/fa

    Vancouver: کپی

    سماوی عبدالوهاب، میرزاده کوهشاهی مهدی، ادیبان هاشم. مقایسه نگرش دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره ارزشیابی مدرسین از آموخته های آنها (مطالعه موردی پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهراء بندرعباس). پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان[Internet]. 1395؛6(12):65-74. Available from: https://sid.ir/paper/259935/fa

    IEEE: کپی

    عبدالوهاب سماوی، مهدی میرزاده کوهشاهی، و هاشم ادیبان، “مقایسه نگرش دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره ارزشیابی مدرسین از آموخته های آنها (مطالعه موردی پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهراء بندرعباس)،” پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان، vol. 6، no. 12، pp. 65–74، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259935/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا