مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,026
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,046
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر رویکرد معلم- محور و جو انگیزشی تبحرگرا بر عزت نفس و مهارت های حرکتی بنیادی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 140

چکیده

 هدف مطالعه حاضر, بررسی اثر برنامه مداخله ای با دو رویکرد جو انگیزشی تبحرگرا و معلم- محور بر عزت نفس و مهارت های حرکتی بنیادی کودکان هشت تا ده سال بود. تعداد 60 نفر دانش آموز دختر و پسر دبستانی به شکل تصادفی به گروه های جو انگیزشی تبحرگرا, معلم– محور و کنترل تقسیم شدند. برنامه مداخله شامل 24 جلسه آموزش مهارت های حرکتی بنیادی طی یک دوره 12 هفته ای بود. نتایج نشان داد در پس آزمون, سطح مهارت های حرکتی بنیادی و عزت نفس دو گروه مداخله برتر از گروه شاهد بوده و گروه جو انگیزشی تبحرگرا نیز برتر از گروه معلم -محور بود. می توان نتیجه گرفت برنامه های مداخله ای با رویکرد جو انگیزشی تبحر, عزت نفس کودکان را افزایش داده و با تسهیل مشارکت کودکان در فعالیت بدنی و ورزش, تبحر حرکتی آنها را بالا می برد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاسمی، مینا، شهرزاد، ندا، و قدیری، فرهاد. (1396). اثر رویکرد معلم- محور و جو انگیزشی تبحرگرا بر عزت نفس و مهارت های حرکتی بنیادی کودکان. مطالعات روان شناسی ورزشی، 6(19 )، 123-140. SID. https://sid.ir/paper/259960/fa

    Vancouver: کپی

    یاسمی مینا، شهرزاد ندا، قدیری فرهاد. اثر رویکرد معلم- محور و جو انگیزشی تبحرگرا بر عزت نفس و مهارت های حرکتی بنیادی کودکان. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1396؛6(19 ):123-140. Available from: https://sid.ir/paper/259960/fa

    IEEE: کپی

    مینا یاسمی، ندا شهرزاد، و فرهاد قدیری، “اثر رویکرد معلم- محور و جو انگیزشی تبحرگرا بر عزت نفس و مهارت های حرکتی بنیادی کودکان،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 6، no. 19 ، pp. 123–140، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button