Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اضطراب کتابخانه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 258

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان اضطراب کتابخانه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است.روش: این پژوهش به روش پیمایشی, توصیفی- تحلیلی و با استفاده از مقیاس چند بعدی اضطراب کتابخانه ای ون کمپن (MLAS) که برای جامعه ایرانی ترجمه و هنجاریابی شده انجام شده است. با تعیین تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی (4422 نفر) و با استفاده از جدول کرجسی-مورگان, تعداد تقریبی نمونه 354 نفر تعیین شد. از میان 354 پرسشنامه پخش شده در بین نمونه آماری, 287 پرسشنامه برگردانده (نرخ پاسخ 81.07 درصد) و کار تجزیه و تحلیل یافته ها بر اساس تعداد مذکور انجام و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی, درصد فراوانی, میانگین و انحراف استاندارد) و برای تعیین معنی داری تفاوت ها از آمار استنباطی (آزمون تی و تحلیل واریانس) استفاده شد.یافته ها: یافته های توصیفی منتج از پژوهش نشان داد که میزان اضطراب کتابخانه ای برابر با 151.69 و در سطح متوسط می باشد.نتیجه گیری: در این پژوهش به نقش متغیرهای اعم از: جنسیت, سن, دانشکده محل تحصیل, مقطع تحصیلی, تعداد دفعات استفاده از کتابخانه, بر میزان اضطراب کتابخانه ای دانشجویان پرداخته و مشخص شد که از میان این عوامل, مقطع تحصیلی و تعداد دفعات استفاده از کتابخانه ازجمله متغیرهای هستند که روی "میزان اضطراب کتابخانه ای" دانشجویان تاثیر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوکبی، مرتضی، بیگدلی، زاهد، و پاکباز، الهه. (1393). بررسی میزان اضطراب کتابخانه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی. تعامل انسان و اطلاعات، 1(4 )، 251-258. SID. https://sid.ir/paper/260320/fa

    Vancouver: کپی

    کوکبی مرتضی، بیگدلی زاهد، پاکباز الهه. بررسی میزان اضطراب کتابخانه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی. تعامل انسان و اطلاعات[Internet]. 1393؛1(4 ):251-258. Available from: https://sid.ir/paper/260320/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی کوکبی، زاهد بیگدلی، و الهه پاکباز، “بررسی میزان اضطراب کتابخانه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” تعامل انسان و اطلاعات، vol. 1، no. 4 ، pp. 251–258، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا