مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,279
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,027
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل عدالت آموزشی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و اعتبار یابی آن

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف از این پژوهش ارائه مدل عدالت آموزشی برای آموزش و پرو رش کشور بود. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی که در سال تحصیلی 97-1396 انجام شد. ابتدا مضامین عدالت آموزشی در آموزش و پرورش با استفاده از روش تحلیل مضمون استقرایی و بر اساس کل حوزه پژوهش 73 مورد مقولات مندرج در پایگاهها از سال 2001 تا 2017 بود شناسایی گردید. در نتیجه 82 مضمون پایه, 12 مضمون سازمان دهنده مشارکت جمعی, تصمیم سازی عادلانه, همه جانبه نگری برنامه درسی, شایسته سالاری, پوشش دادن همه مخاطبان, توجه به وضعیت بهداشتی فراگیران, مدیریت بهینه منابع, توانمند سازی فراگیران, بهبود فرآیند ارزشیابی, ارتقای کیفیت آموزش و تعامل منصفانه و سه دسته مضمون فراگیر تحت عنوان: 1-بستر سازی عادلانه توزیع منابع 2-بهره مندی عادلانه از منابع 3-شایسته پروری شناسایی شد. با استفاده از روش هولستی پایایی در بخش کیفی 99/0 به دست آمد. در ادامه با توجه به مضامین شناسایی شده پرسشنامه ای جهت اعتبار یابی مدل با 82 گویه طراحی گردید که با استفاده از آلفای کرونباخ پایانی آن 76/0 بدست آمد. جامعه پژوهش در بخش کمی کلیه مدیران و معاونین مدارس با تعداد 170645 بود. روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای بود که تعداد 384 نفر نمونه تعیین گردید. جهت اعتبار یابی مدل پژوهش از روش تحلیل عاملی تآییدی استفاده گردید. همه مضامین با بار عاملی بالا مورد تأیید قرار گرفتند که نشان از اعتبار بالای مدل بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی هرندی، فاطمه، کریمی، فریبا، و نادی، محمدعلی. (1397). طراحی مدل عدالت آموزشی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و اعتبار یابی آن. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 3(3 (پیاپی 8) )، 7-28. SID. https://sid.ir/paper/261794/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی هرندی فاطمه، کریمی فریبا، نادی محمدعلی. طراحی مدل عدالت آموزشی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و اعتبار یابی آن. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1397؛3(3 (پیاپی 8) ):7-28. Available from: https://sid.ir/paper/261794/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اسلامی هرندی، فریبا کریمی، و محمدعلی نادی، “طراحی مدل عدالت آموزشی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و اعتبار یابی آن،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 8) ، pp. 7–28، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا