مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تأثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی, بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش, کلیه شهرستان شبستر بودند که از 1394-95 دانش آموزان پسر پایه دوم متوسطه سال تحصیلی نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند 40 بین آن ها تعداد 8 و آزمودنی ها به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند و گروه آزمایشی جلسه آموزش هوش معنوی را دریافت کرد. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه های استرس ) بود. روایی ابزارها به 1999) و خودکارآمدی تحصیلی(جینکس و مورگان, 1991تحصیلی(گادزلا, روش روایی محتوایی به تائید صاحب نظران رسید و ضریب اعتبار بدست آمده برای پرسش نامه محاسبه شد. فرضیه های 0/85 و برای پرسش نامه خودکارآمدی تحصیلی 0/83استرس تحصیلی پژوهش با استفاده از روش تحلیل کوواریانس, مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی دانش آموزان موثر می باشد. همچنین آموزش هوش معنوی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان نیز موثر می باشد. بنابر این از آن جایی که استرس تحصیلی در دانش آموزان, شیوع بالایی دارد, پیشنهاد می شود در آموزش و پرورش طرحی برای آشنایی مربیان, معلمان, دانش آموزان و خانواده ها با محتوای هوش معنوی در نظر گرفته شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صبا، بهمن، و اصل فتاحی، بهرام. (1396). تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی, بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(3 (پیاپی 4) )، 117-136. SID. https://sid.ir/paper/261824/fa

    Vancouver: کپی

    صبا بهمن، اصل فتاحی بهرام. تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی, بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1396؛2(3 (پیاپی 4) ):117-136. Available from: https://sid.ir/paper/261824/fa

    IEEE: کپی

    بهمن صبا، و بهرام اصل فتاحی، “تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی, بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 4) ، pp. 117–136، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button