مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودک محور بر کاهش مشکلات برونی سازی شده ی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف, بررسی اثربخشی بازی درمانی با رویکرد کودک محور بر کاهش مشکلات برونی سازی شده ی دانش آموزان 9-7 ساله انجام شد. پژوهش حاضر از نوع مطالعات شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بوده است. جامعه ی پژوهش را کلیه ی دانش آموزان 9-7 ساله ای تشکیل دادند که به دلیل مشکلات رفتاری به مراکز مشاوره شهر تهران مراجعه کرده و در ارزیابی ها دارای مشکلات برونی سازی شده تشخیص داده شده بودند. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس, 30 دانش آموز که طی مصاحبه تشخیصی با والدین, دارای مشکلات رفتاری تشخیص داده شده بودند, با استفاده از سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) ارزیابی شدند. از میان این دانش آموزان, 10 نفر که نمره ی بالاتر از نمره ی برش را کسب کردند, به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. در نهایت از این تعداد 5 نفر به صورت تصادفی در گروه آزمایشی و 5 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایشی تحت 16 جلسه بازی درمانی کودک محور قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. بعد از اتمام مداخله ی درمانی گروه آزمایش, هر دو گروه دوباره با استفاده از سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) به عنوان پس آزمون ارزیابی شدند. داده های به دست آمده با استفاده از مدل آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که بازی درمانی با رویکرد کودک محور به کاهش معنادار مشکلات برونی سازی شده ی دانش آموزان منجر می شود (01/0P≤ ). با توجه به نتایج پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که بازی درمانی کودک محور مؤثر بوده است و برای کاهش مشکلات رفتاری برونی سازی شده می توان از این مداخله استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افضلی، لیلا، و خمسه، فاطمه. (1397). اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودک محور بر کاهش مشکلات برونی سازی شده ی دانش آموزان. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(2 )، 17-25. SID. https://sid.ir/paper/262508/fa

    Vancouver: کپی

    افضلی لیلا، خمسه فاطمه. اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودک محور بر کاهش مشکلات برونی سازی شده ی دانش آموزان. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(2 ):17-25. Available from: https://sid.ir/paper/262508/fa

    IEEE: کپی

    لیلا افضلی، و فاطمه خمسه، “اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودک محور بر کاهش مشکلات برونی سازی شده ی دانش آموزان،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 2 ، pp. 17–25، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button