مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

779
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

902
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مساله بین فردی بر مهارت های اجتماعی و عزت نفس نوجوانان آهسته گام

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله بین فردی بر مهارت اجتماعی و عزت نفس نوجوانان آهسته گام انجام شده است روش این مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون, با گروه آزمایش و کنترل انجام شد جامعه آماری شامل کلیه نوجوانان دختر آهسته گام شهرستان شهریار در سال تحصیلی 1397بود. از میان آن ها 30 دانش آموز به صورت دردسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) جایگزین شدند. مقیاس مهارت های اجتماعی-فرم معلم (1990) و مقیاس عزت نفس روزنبرگ (1979) به عنوان ابزارهای اندازه گیری متغیر وابسته استفاده شدند. برنامه مداخله حل مساله بین فردی برای گروه آزمایش به صورت گروهی طی 10 جلسه 60 دقیقه ای ارایه شد. یافته ها تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS-22 نشان داد که برنامه مداخله در افزایش مهارت همکاری, جرات ورزی, خودکنترلی و به طور کل مهارتهای اجتماعی P<0/05, همچنین بهبود عزت نفس دانش آموزان گروه آزمایش موثر بوده و تفاوت میانگین های نمرات دو گروه به لحاظ آماری معنادار است P<0/05. نتیجه گیری بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که آموزش حل مساله بین فردی باعث افزایش مهارت های اجتماعی و عزت نفس نوجوانان آهسته گام می شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیمی راد، الهام، کاشانی وحید، لیلا، و آساره، مینا. (1398). اثربخشی آموزش حل مساله بین فردی بر مهارت های اجتماعی و عزت نفس نوجوانان آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی، 10(4 )، 75-87. SID. https://sid.ir/paper/262523/fa

    Vancouver: کپی

    حکیمی راد الهام، کاشانی وحید لیلا، آساره مینا. اثربخشی آموزش حل مساله بین فردی بر مهارت های اجتماعی و عزت نفس نوجوانان آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1398؛10(4 ):75-87. Available from: https://sid.ir/paper/262523/fa

    IEEE: کپی

    الهام حکیمی راد، لیلا کاشانی وحید، و مینا آساره، “اثربخشی آموزش حل مساله بین فردی بر مهارت های اجتماعی و عزت نفس نوجوانان آهسته گام،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 10، no. 4 ، pp. 75–87، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262523/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا