مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,200
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,052
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب آوری و سازگاری دانش آموزان با اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب آوری و سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال یادگیری انجام شد. روش این پژوهش, نیمه آزمایشی و طرح مورد استفاده در پژوهش حاضر, طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش دانش آموزان با اختلال یادگیری شهر تهران در سال 1398 بودند. گروه نمونه شامل 28 نفر از دانش آموزان با اختلال یادگیری بودند که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با روش تصادفی ساده در دو گروه 14 نفری جایگزین شدند. گروه آزمایش طی 8 جلسه 50 دقیقه ای, هفته ای دو بار در جلسات گروهی آموزش راهبردهای خودتنظیمی شرکت کرد و گروه کنترل هیج مداخله ای دریافت نکرد. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون (2003) و پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل (1961) بود. داده های به دست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری در نسخه 24 نرم افزار بسته آماری در علوم اجتماعی تحلیل شد. یافته ها نتایج نشان داد که آموزش راهبردهای خودتنظیمی تاثیر معناداری بر تاب آوری و سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال یادگیری داشت (001/0P<). نتیجه گیری آموزش برنامه راهبردهای خودتنظیمی می تواند تاب آوری و سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال یادگیری را بهبود بخشد؛ بنابراین, پیشنهاد می شود از این برنامه برای بهبود تاب آوری و سازگاری اجتماعی این دانش آموزان استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنیسی، پریناز. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب آوری و سازگاری دانش آموزان با اختلال یادگیری. توانمند سازی کودکان استثنایی، 10(1 )، 107-115. SID. https://sid.ir/paper/262583/fa

    Vancouver: کپی

    بنیسی پریناز. اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب آوری و سازگاری دانش آموزان با اختلال یادگیری. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1398؛10(1 ):107-115. Available from: https://sid.ir/paper/262583/fa

    IEEE: کپی

    پریناز بنیسی، “اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب آوری و سازگاری دانش آموزان با اختلال یادگیری،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 10، no. 1 ، pp. 107–115، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا