مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

منابع کارکرد افتراقی سوال و کاربرد آن در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 149

چکیده

 هدف: ویژگی های روان سنجی مثل تغییرناپذیری اندازه گیری, عدم وجود کارکرد افتراقی سؤال, یا فقدان سوگیری باید برقرار باشد تا نمرات یک آزمون برای گروه های مختلف آزمودنی مقایسه پذیر شوند. تحلیل منابع کارکرد افتراقی سؤال به محققان اجازه می دهد, فرضیه هایی در ارتباط با منابع اصلی و بالقوه سوگیری و واریانس سازه مزاحم را فرمول بندی کنند. ازآنجایی که معمولاً فرضیه های مربوط به منابع DIF بر مبنای نظریه یا تحقیقات پیشین ساخته می شود, مرور نظامند مقاله ها مربوط به بررسی علل DIF ضروری به نظر می رسد. یافته ها نشان می دهد که اهمیت اصلی شناسایی منابع DIF در ساخت و تفسیر نتایج آزمون ها است که برای مقایسة بین گروه ها به کار برده می شود. این پژوهش یک مرور نظام مند است که به جستجوی کلمات کلیدی در پایگاه های معتبر ازجمله Taylor & Francis, WILEY, Springer, SAGE می پردازد. از میان 42 مقاله یافته شده براساس ملاک های ورود تعداد 19 مقاله مرتبط با موضوع شناسایی شد. در استفاده از هر مقاله سعی شد نمرات مورد مقایسه در DIF, منابع شناسایی شده برای DIF, چگونگی شناسایی منبع DIF, راهبرد مورد استفاده برای تأثیر منبع DIF شناسایی شده استخراج شود. یافتهها: یافته ها نشان می دهد که اهمیت اصلی شناسایی منابع DIF در ساخت و تفسیر نتایج آزمون ها است که برای مقایسه ی بین گروه ها به کار برده می شود. DIF هنگامی به وجود می آید که گروه های خاصی را مقایسه می نماییم. سیاست گذاران باید هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه درسی, منابع یا آموزش بر مبنای مقایسه نمرات آزمون, مراقب روایی مقایسه پذیری نمرات باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی میرزایی، مولود، مقدم زاده، علی، مینایی، اصغر، ایزانلو، بلال، و صالحی، کیوان. (1398). منابع کارکرد افتراقی سوال و کاربرد آن در آموزش. تدریس پژوهی، 7(1 )، 129-149. SID. https://sid.ir/paper/262608/fa

    Vancouver: کپی

    علی میرزایی مولود، مقدم زاده علی، مینایی اصغر، ایزانلو بلال، صالحی کیوان. منابع کارکرد افتراقی سوال و کاربرد آن در آموزش. تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(1 ):129-149. Available from: https://sid.ir/paper/262608/fa

    IEEE: کپی

    مولود علی میرزایی، علی مقدم زاده، اصغر مینایی، بلال ایزانلو، و کیوان صالحی، “منابع کارکرد افتراقی سوال و کاربرد آن در آموزش،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 1 ، pp. 129–149، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button