Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,339
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,110
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی خودتنظیمی هیجانی بر راهبردهای انگیزشی، اهمال کاری تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 208

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش گروهی خودتنظیمی هیجان بر راهبردهای انگیزشی, اهمال کاری تحصیلی و سلامت روان دانش آموزان بود. روش: روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش کلیه دانش آموزان دوره ی متوسطه شهر کامیاران در سال تحصیلی 95-96 می باشند. نمونه موردمطالعه 30 نفر بود که از بین افراد شرکت کننده 30 نفر انتخاب شده به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هرکدام 15 نفر) جایگزین شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه راهبردهای انگیزشی (MSLQ), پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی و پرسشنامه سلامت روان (GHQ) بود. گروه آزمایش آموزش خودتنظیمی هیجان را به مدت 8 جلسه دریافت نمودند. پس از اتمام جلسات از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس آمیخته استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر اهمال کاری تحصیلی و برخی از مولفه های راهبردهای انگیزشی و برخی از سلامت روان موثر بوده است؛ و اثربخشی آموزش خودتنظیمی هیجان بعد از دو ماه همچنان باقی مانده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانی، احمد، عیسی نژاد، امید، و پشاآبادی، سمیرا. (1398). اثربخشی آموزش گروهی خودتنظیمی هیجانی بر راهبردهای انگیزشی, اهمال کاری تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان. تدریس پژوهی، 7(3 )، 181-208. SID. https://sid.ir/paper/262619/fa

    Vancouver: کپی

    امانی احمد، عیسی نژاد امید، پشاآبادی سمیرا. اثربخشی آموزش گروهی خودتنظیمی هیجانی بر راهبردهای انگیزشی, اهمال کاری تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان. تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(3 ):181-208. Available from: https://sid.ir/paper/262619/fa

    IEEE: کپی

    احمد امانی، امید عیسی نژاد، و سمیرا پشاآبادی، “اثربخشی آموزش گروهی خودتنظیمی هیجانی بر راهبردهای انگیزشی, اهمال کاری تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 3 ، pp. 181–208، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا