مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش چند فرهنگی: تحلیل نظامند ادراک معلمان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف استنباط ادراک معلمان از آموزش چندفرهنگی صورت گرفته است تا روایت آنها را از این موضوع نشان دهد.روش: به همین منظور از رویکرد کیفی, روش تحقیق پدیدارشناسی توصیفی و مصاحبه نمیه سازمان یافته جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است. نمونه گیری به صورت هدفمند از میان معلمان استان های البرز و تهران انجام شده, که تعداد آنها پس از اشباع داده های به دست آمده 34 نفر است. مصاحبه ها با اجازه معلمان ضبط و بر روی کاغذ پیاده شد و با استفاده از روش تحلیل محتوای مضمونی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان می دهد علی رغم علاقه معلمان به آموزش چندفرهنگی, شناخت و دانش آنها از آموزش چندفرهنگی محدود است. و چالش های زیادی را برای این آموزش مطرح می کنند. روایت های معلمان بیانگر آن است که دیدگاه ها, دانش و نگرش آنان کاملا مخالف مفاهیم آموزش چندفرهنگی است عدم آموزش مفاهیم چندفرهنگی در دوره های تربیت معلم, تغییر کتاب های درسی, عبور از تنوع و نگرش های محیطی مضامین استخراج شده از ادراک معلمان پیرامون آموزش چندفرهنگی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، کتایون، فتحی واجارگاه، کوروش، عارفی، محبوبه، و مهران، گلنار. (1396). آموزش چند فرهنگی: تحلیل نظامند ادراک معلمان. تدریس پژوهی، 5(2)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/262641/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده کتایون، فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه، مهران گلنار. آموزش چند فرهنگی: تحلیل نظامند ادراک معلمان. تدریس پژوهی[Internet]. 1396؛5(2):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/262641/fa

    IEEE: کپی

    کتایون حمیدی زاده، کوروش فتحی واجارگاه، محبوبه عارفی، و گلنار مهران، “آموزش چند فرهنگی: تحلیل نظامند ادراک معلمان،” تدریس پژوهی، vol. 5، no. 2، pp. 1–16، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button