مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مقایسه ای دو چارچوب مفهومی در اخلاق آموزش الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 121

چکیده

 اگرچه آموزش الکترونیکی, توانایی ها و امکانات بالقوه ای را برای گسترش افق های آموزشی و علمی به ارمغان می آورد, اما ممکن است کیفیت و چگونگی تاثیر این تغییرات و هم چنین عواملی که این تغییرات را به هنگام استفاده از آن شتاب می بخشد برای مان چندان روشن و شفاف نباشد. چنین ابهام هایی موجب پیدایش مسائل و موضوعات اخلاقی و اجتماعی گسترده ای پیرامون این مصنوع فناورانه می شود. در اینجا, توجه به رابطه آموزش الکترونیکی و جامعه هدف برای دستیابی به مفهوم سازی های نوین و مرتبط با اخلاق آموزش الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است. از این رو, مهم ترین وظیفه اخلاق آموزش الکترونیکی, پیشنهاد و ارائه چارچوب مفهومی مناسب برای تبیین رابطه هنجاری میان آموزش الکترونیکی و جامعه است. در این مقاله, برای معرفی و بررسی چارچوب های مفهومی بدیل در اخلاق آموزش الکترونیکی مبتنی بر دو رهیافت فلسفی موجبیت گرایی فناورانه و برساخت اجتماعی فناوری, مدل تحلیلی جفریز-استال-مک راب را مبنای این تحلیل مقایسه ای قرار می دهیم. در پایان, پس از تجزیه وتحلیل ماهیت اخلاق آموزش الکترونیکی مبتنی بر مدل سه جانبه پداگوژی, فناوری اطلاعات و اخلاق ذیل دو رهیافت مذکور به تعریف های بدیلی از اخلاق آموزش الکترونیکی دست می یابیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثقه الاسلامی، علیرضا. (1395). تحلیل مقایسه ای دو چارچوب مفهومی در اخلاق آموزش الکترونیکی. مدیریت اطلاعات، 1(1-2)، 104-121. SID. https://sid.ir/paper/262672/fa

    Vancouver: کپی

    ثقه الاسلامی علیرضا. تحلیل مقایسه ای دو چارچوب مفهومی در اخلاق آموزش الکترونیکی. مدیریت اطلاعات[Internet]. 1395؛1(1-2):104-121. Available from: https://sid.ir/paper/262672/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا ثقه الاسلامی، “تحلیل مقایسه ای دو چارچوب مفهومی در اخلاق آموزش الکترونیکی،” مدیریت اطلاعات، vol. 1، no. 1-2، pp. 104–121، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262672/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button