Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

688
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مرجع شناخت آموزه های دینی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به نقش آموزه های دینی در سلامت و تربیت دانشجویان به عنوان نیروهای انسانی خلاق و شایسته, بررسی مرجع شناخت این آموزه ها در دانشجویان اهمیت بسیاری دارد, بنابراین, مطالعه حاضر با هدف بررسی مرجع شناخت آموزه های دینی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه در سال 1395 انجام شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده گردید. جهت انتخاب جامعه پژوهش از بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مازندران 160 نفر انتخاب شدند. داده ها با استفاده از آزمون های آماری استنباطی کای اسکوئر و آزمون دقیق Fisher توسط نرم افزار SPSS 20 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان می دهند که خانواده برای 92.5 درصد از افراد مرجع اول, برای 4.4 درصد مرجع دوم, برای 1.9 درصد مرجع سوم و برای 1.3 درصد مرجع چهارم است. همچنین مسجد برای 1.3 درصد از افراد مرجع اول, برای 21.3 درصد مرجع دوم, برای 18.1 درصد مرجع سوم و برای 58.8 درصد مرجع چهارم می باشد. علاوه براین, نتایج آزمون دقیق Fisher بیان کننده آن است که نسبت انتخاب مرجع آموزه های دینی در اولویت های دوم, سوم و چهارم در دانشکده های مختلف به طور معنا داری متفاوت می باشد (p<0.05). استنتاج: یافته ها نشان دادند که بیشتر دانشجویان (92.5 درصد) خانواده را مرجع اول و بیش از نیمی از آن ها مسجد را آخرین مرجع در شناخت آموزه های دینی خود دانسته اند, بنابراین ضروری است که خانواده ها نسبت به برنامه ریزی مناسب برای جذابیت بخشی به اماکن مذهبی مانند مساجد برای دانشجویان اقدام کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دارابی نیا، مرتضی، فخار، مهدی، و محمدی لائینی، محمدباقر. (1397). بررسی مرجع شناخت آموزه های دینی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دین و سلامت، 6(1 )، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/262732/fa

Vancouver: کپی

دارابی نیا مرتضی، فخار مهدی، محمدی لائینی محمدباقر. بررسی مرجع شناخت آموزه های دینی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دین و سلامت[Internet]. 1397؛6(1 ):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/262732/fa

IEEE: کپی

مرتضی دارابی نیا، مهدی فخار، و محمدباقر محمدی لائینی، “بررسی مرجع شناخت آموزه های دینی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران،” دین و سلامت، vol. 6، no. 1 ، pp. 37–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262732/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا