مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

550
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از یک تکلیف غیرمعمول برای بررسی دانش تکلیف-ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی استان تهران از مفهوم کسر

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 70

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی دانش تکلیف ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی استان تهران درباره مفهوم کسر انجام شد. روش تحقیق, روش توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری شامل معلمان دوره ابتدایی استان تهران در سال تحصیلی 1398- 1397 بود که نمونه مورد مطالعه شامل 137 نفر از آن ها, به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. برای انجام این مطالعه, از یک آزمون محقق ساخته متشکل از یک تکلیف غیرمعمول دو قسمتی برای بررسی دانش تکلیف ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی درباره مفهوم کسر استفاده شد. نتایج بررسی ها, نشان داد که معلمان از دانش تکلیف ریاضی و دانش محتوایی عمومی مناسبی درباره مفهوم کسر (زیرساختار جزء به کل) برخوردار نیستند. تاکید بیش ازحد بر زیرساختار جزء به کل, توجه نکردن به همه ابعاد زیرساختار جزء به کل و نپرداختن متوازن به سایر زیرساختارهای مفهوم کسر در محتواهای آموزشی معلمان و دانش آموزان می تواند بخشی از دلایل احتمالی این ضعف باشد؛ بر همین اساس, پیشنهاد این تحقیق, پرداختن متوازن به همه زیرساختارهای مفهوم کسر و تسلط زدایی از رویکرد جزء به کل در محتواهای آموزشی معلمان و دانش آموزان و ارتقاء دانش محتوایی عمومی و دانش تکلیف ریاضی معلمان دوره ابتدایی از طریق برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی، مهدی، و ریحانی، ابراهیم. (1399). استفاده از یک تکلیف غیرمعمول برای بررسی دانش تکلیف-ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی استان تهران از مفهوم کسر. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(4 (پیاپی 28) )، 55-70. SID. https://sid.ir/paper/262934/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی مهدی، ریحانی ابراهیم. استفاده از یک تکلیف غیرمعمول برای بررسی دانش تکلیف-ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی استان تهران از مفهوم کسر. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1399؛7(4 (پیاپی 28) ):55-70. Available from: https://sid.ir/paper/262934/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ایزدی، و ابراهیم ریحانی، “استفاده از یک تکلیف غیرمعمول برای بررسی دانش تکلیف-ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی استان تهران از مفهوم کسر،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 55–70، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا