مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی پیش بینی اضطراب رایانه بر اساس رویکرد شناختی- اجتماعی دوئک (مورد مطالعه دانشگاه پیام نور استان فارس)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 68

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل پیش بینی اضطراب رایانه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس بر اساس رویکرد شناختی- اجتماعی دوئک در مورد باورهای هوشی و جهت گیری هدف, به روش تحلیل مسیر انجام شد. برای این منظور523 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس (203 نفر دختر و 320 نفر پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و طبقه ای نسبتی انتخاب و به پرسش نامه ای متشکل از خرده مقیاس های باورهای هوشی, اهداف پیشرفت و اضطراب رایانه پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد که باورها‍‍ی هوش‍‍ی ذاتی از طریق واسطه گری اهداف اجتناب - عملکرد و رویکرد- عملکرد بر اضطراب رایانه دارای اثر غیر مستقیم و مثبت و باورهای افزایشی در مورد هوش از طریق واسطه گری اهداف تبحری بر اضطراب رایانه دارای اثر غیرمستقیم منفی می باشد.همچنین مشخصه های برازندگی مدل برازش شده پیش بینی اضطراب رایانه, حمایت تجربی مناسبی را جهت کاربرد رویکرد شناختی- اجتماعی دوئک در یک بافت آموزشی متفاوت با بافت سنتی فراهم نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، احمد، صیف، محمدحسن، و طالبی، سعید. (1393). ارائه مدل علی پیش بینی اضطراب رایانه بر اساس رویکرد شناختی- اجتماعی دوئک (مورد مطالعه دانشگاه پیام نور استان فارس). پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(5 )، 55-68. SID. https://sid.ir/paper/263003/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار احمد، صیف محمدحسن، طالبی سعید. ارائه مدل علی پیش بینی اضطراب رایانه بر اساس رویکرد شناختی- اجتماعی دوئک (مورد مطالعه دانشگاه پیام نور استان فارس). پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1393؛2(5 ):55-68. Available from: https://sid.ir/paper/263003/fa

    IEEE: کپی

    احمد رستگار، محمدحسن صیف، و سعید طالبی، “ارائه مدل علی پیش بینی اضطراب رایانه بر اساس رویکرد شناختی- اجتماعی دوئک (مورد مطالعه دانشگاه پیام نور استان فارس)،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 2، no. 5 ، pp. 55–68، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263003/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button