Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 81

چکیده

 مقدمه: صرع بیماری نسبتا شایع عصبی دوران کودکی است. این اختلال بر روی توانایی های کودکان مبتلا و عملکرد آنان تاثیر گذاشته و سلامت روانی آنان را تحت الشعاع قرار می دهد. هدف: هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی بازآزموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع بود. این پژوهش تعیین اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع بود. روش: در این مطالعه شبه آزمایشی از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. از جامعه آماری کودکان مصروع عضو انجمن صرع ایران, 20 نفر کودک پسر با اختلال صرع به صورت در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه سلامت عمومی [گلدبرگ و هیلر, 1979] استفاده شد. گروه آزمایش طی 11 جلسه تحت [به مدت 45 دقیقه و هفته ای دو جلسه] آموزش قرار گرفتند سپس نتایج با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که مداخله بازآموزی اسنادی نشانه های جسمانی, اضطراب و بیخوابی, اختلال در عملکرد اجتماعی, افسردگی گروه آزمایش پس از مداخله آموزشی به طور معنادار [P<0.001] در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت. بحث و نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که آموزش بازآموزی اسنادی موجب افزایش سلامت روان کودکان مصروع می شود و به نظر می رسد که این روش مداخله مناسبی برای ارتقا سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع به شمار می رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی فرد، طاهره، عباسی، سعید، پورصدوقی، ابوالفضل، یوسفی، صاحب، محمدی ملک آبادی، اطهر، و دلاورکسمایی، حسین. (1394). اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 2(4 )، 69-81. SID. https://sid.ir/paper/263485/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی فرد طاهره، عباسی سعید، پورصدوقی ابوالفضل، یوسفی صاحب، محمدی ملک آبادی اطهر، دلاورکسمایی حسین. اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1394؛2(4 ):69-81. Available from: https://sid.ir/paper/263485/fa

    IEEE: کپی

    طاهره نجفی فرد، سعید عباسی، ابوالفضل پورصدوقی، صاحب یوسفی، اطهر محمدی ملک آبادی، و حسین دلاورکسمایی، “اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 2، no. 4 ، pp. 69–81، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا