مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تبعید خودخواسته برای غلبه بر پیش فرض های فهم در آموزه های ویتگنشتاین متاخر و پیامدهای تربیتی آن

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 87

چکیده

 از آنجایی که پیش فرض ها و سوگیری ها به عنوان مسایل و چالش هایی در فرایند تفکر افراد, آن ها را در تحلیل, تبیین و تفسیر امور و مسایل با مشکلات عدیده ای مواجه می سازد, هدف این پژوهش, بررسی نقش تبعید خودخواسته برای غلبه بر سوگیری ها و پیش فرض های فهم در اندیشه ویتگنشتاین متاخر و پیامدهای تربیتی آن است. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و با روش توصیفی, تحلیلی و تفسیری تحقق یافت. در بخش یافته ها ابتدا به تعریف فهم از منظر ویتگنشتاین پرداخته شد و در گام بعد آشکار گردید که چطور نحوه ی فهم و نگرش افراد, به «جهان تصویر» آن ها وابسته, و اینکه چطور شکل گیری آن از مراحل اولیه ی زندگی آغاز می شود. همچنین بحث گردید که اگر جهان تصویر حاصل پرورش به صورت اقناع باشد و پاسخگوی اقتضایات بازی های زبانی نباشد, افکار و بینش فرد از طرف پیش فرض ها محدود می گردد. در ادامه تبعید خودخواسته به عنوان یک راهکار, مستخرج از فلسفه ی متاخر ویتگنشتاین, جهت غلبه بر پیش فرض ها و روح زمانه معرفی شد و در نهایت در بخش پایانی مقاله به آثار و پیامدهای تربیتی تبعید خودخواسته اشاره شد و بحث گردید که چطور تبعید خودخواسته در راستای غلبه بر پیش فرض های فکر و اندیشه کارساز و اثربخش واقع می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرتی هشی، کمال، و حسینی کسنویه، شهلا. (1398). نقش تبعید خودخواسته برای غلبه بر پیش فرض های فهم در آموزه های ویتگنشتاین متاخر و پیامدهای تربیتی آن. فلسفه تربیت، 4(1 )، 57-87. SID. https://sid.ir/paper/264976/fa

    Vancouver: کپی

    نصرتی هشی کمال، حسینی کسنویه شهلا. نقش تبعید خودخواسته برای غلبه بر پیش فرض های فهم در آموزه های ویتگنشتاین متاخر و پیامدهای تربیتی آن. فلسفه تربیت[Internet]. 1398؛4(1 ):57-87. Available from: https://sid.ir/paper/264976/fa

    IEEE: کپی

    کمال نصرتی هشی، و شهلا حسینی کسنویه، “نقش تبعید خودخواسته برای غلبه بر پیش فرض های فهم در آموزه های ویتگنشتاین متاخر و پیامدهای تربیتی آن،” فلسفه تربیت، vol. 4، no. 1 ، pp. 57–87، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button