مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محیط یاددهی یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف اصلی این مقاله تبیین نابسندگی و دشواری های نظریه ی عصب فلسفه, در ترسیم چارچوب محیط های یاددهی-یادگیری و پیشنهاد بدیلی برای رفع این دشواری هاست. بنابراین نخست چشم انداز نظریه ی عصب فلسفه به محیط های یاددهی-یادگیری مورد بررسی و نقد قرار گرفته است, آنگاه با ابتنای بر رویکرد عصب پدیدارشناسی وارلا و با نظر به دیدگاه انتگرال, محیط یاددهی-یادگیری کل نما پیشنهاد شده است. مهم ترین ویژگی های این رویکرد در محیط های یادگیری عبارت اند از: نگرش کل نگر و یکپارچه به حیات پیچیده ی آدمی, درنظرگرفتن روابط علی و متعامد ذهن, بدن و محیط یادگیری و توجه هم زمان به عین و ذهن و همه ی لایه های پیدا و پنهان آن, با به کارگیری تلفیقی روش شناسی های اول و سوم شخص در خصوص مولفه های اساسی محیط های مذکور یعنی تدریس, ارتباط معلم و یادگیرنده, ارزشیابی و برنامه درسی به عنوان یک کل یکپارچه.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شرفی، حسین، شعبانی ورکی، بختیار، عبدخدایی، محمدسعید، و مقیمی، علی. (1398). محیط یاددهی یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسی. فلسفه تربیت، 4(1 )، 5-34. SID. https://sid.ir/paper/264978/fa

    Vancouver: کپی

    شرفی حسین، شعبانی ورکی بختیار، عبدخدایی محمدسعید، مقیمی علی. محیط یاددهی یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسی. فلسفه تربیت[Internet]. 1398؛4(1 ):5-34. Available from: https://sid.ir/paper/264978/fa

    IEEE: کپی

    حسین شرفی، بختیار شعبانی ورکی، محمدسعید عبدخدایی، و علی مقیمی، “محیط یاددهی یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسی،” فلسفه تربیت، vol. 4، no. 1 ، pp. 5–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button