مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عملکرد بازارهای سنتی ایرانی در جذب گردشگر و عوامل اثرگذار بر آن (مطالعه موردی: بازار کاشان)

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 118

چکیده

بازار سنتی ایرانی یکی از عناصر اصلی شهری است که در کنار عناصری همچون مسجد, مدرسه, حمام و کاروانسراها سیب شکل گیری ساختار شهر می شود. در این جستار نقش و عملکرد بازار سنتی کاشان در شکل-گیری یک جاذبه گردشگری شناسایی و عوامل اثرگذار بر جذب گردشگر اولویت بندی گردیده است. روش تحقیق توصیفی تحلیلی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای با ضریب پایایی 0. 88 بوده است. حجم نمونه با استفاده از نرم افزار سمپل پاور 216 نفر محاسبه گردیده است. تحلیل های توصیفی و استنباطی با بهره گیری از نرم-افزار SPSS و آزمون های تی تک نمونه ای و تحلیل عاملی صورت گرفته است. مدل سازی عوامل اثرگذار بر بهبود عملکرد بازار تاریخی کاشان در جذب گردشگر با استفاده از نرم افزار AMOS صورت پذیرفته است. نتایج حاصل از آزمون تی نشان می دهد از 25 شاخص مورد بررسی شاخص های انسجام فیزیکی و پیوستگی اجزای بازار, وجود پارکینگ های متعدد و وجود بازار به منزله یک محور ویژه تجاری و ستون فقرات بافت مرکزی در وضعیت نیمه مؤثر بوده اند. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری بیانگر آن است عامل ویژگی های کالبدی با بار عاملی 0. 97 بیشترین مقدار اثر را بر جذب و رونق گردشگری داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیانی سلمی، صدیقه. (1398). تبیین عملکرد بازارهای سنتی ایرانی در جذب گردشگر و عوامل اثرگذار بر آن (مطالعه موردی: بازار کاشان). معماری و شهرسازی پایدار، 7(2 )، 101-118. SID. https://sid.ir/paper/265559/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی سلمی صدیقه. تبیین عملکرد بازارهای سنتی ایرانی در جذب گردشگر و عوامل اثرگذار بر آن (مطالعه موردی: بازار کاشان). معماری و شهرسازی پایدار[Internet]. 1398؛7(2 ):101-118. Available from: https://sid.ir/paper/265559/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه کیانی سلمی، “تبیین عملکرد بازارهای سنتی ایرانی در جذب گردشگر و عوامل اثرگذار بر آن (مطالعه موردی: بازار کاشان)،” معماری و شهرسازی پایدار، vol. 7، no. 2 ، pp. 101–118، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265559/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button