مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 84

چکیده

 مقدمه و هدف: امروزه اهمیت مهارت های حل مسئله بر کسی پوشیده نیست و فراگیران هرچقدر که به مراحل بالاتر یادگیری از جمله آموزش عالی نزدیک تر می شوند باید مهارت های یادگیری و حل مسائل خود را به طور مستقل به دست بیاورند و بتوانند به قضاوت های مهم و دقیق دست بزنند. از اینرو مطالعه ای با هدف بررسی رابطه مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی است. جامعه آماری پژوهش, 46 نفر از دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند که در بیمارستان 15 خرداد و شهید مدرس فعالیت می کردند. روش نمونه گیری به صورت سرشماری بود. در این پژوهش از پرسشنامه Heppner and Peterson استفاده گردید. داده ها نیز با نرم افزار SPSS V. 22و با استفاده از آزمون آنووا و ضریب همبستگی پیرسون, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: براساس نتایج تفاوت معناداری در مهارت حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دو بیمارستان مدرس و 15 خرداد مشاهده نشد (05/0P >). همچنین بین مهارت حل مسئله و مهارت جرأت ورزی همبستگی نسبتاً قوی وجود دارد (65/0-=. (r نتیجه گیری: با افزایش مهارت حل مسئله در دستیاران جراحی پلاستیک, مهارت جرأتورزی آنان نیز بیشتر می شود. از اینرو برنامه های آموزشی باید با فراهم کردن فرصتتعلیم و تمرین مهارت های مختلف زندگی نظیر مهارت جرات ورزی, توانمندی های مختلف آنها از جمله مهارت حل مسئله افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک روان مفرد، ملاحت، کریمی، محمد، علی زاده اطاقور، حمیدرضا، اکبری لاکه، مریم، و روحی رحیم بگلو، الهه. (1398). رابطه مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(1 )، 74-84. SID. https://sid.ir/paper/266159/fa

    Vancouver: کپی

    نیک روان مفرد ملاحت، کریمی محمد، علی زاده اطاقور حمیدرضا، اکبری لاکه مریم، روحی رحیم بگلو الهه. رابطه مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1398؛6(1 ):74-84. Available from: https://sid.ir/paper/266159/fa

    IEEE: کپی

    ملاحت نیک روان مفرد، محمد کریمی، حمیدرضا علی زاده اطاقور، مریم اکبری لاکه، و الهه روحی رحیم بگلو، “رابطه مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 6، no. 1 ، pp. 74–84، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button